اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانار زنجان خبر داد:

حفظ فضای تاریخی زنجان با اجرای طرح سبزه‌میدان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: رویکرد اصلی در احداث طرح سبزه‌میدان حفظ فضای تاریخی شهر زنجان است.

حفظ فضای تاریخی زنجان با اجرای طرح سبزه‌میدان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات آزاد‌سازی طرح سبزه‌میدان اظهار داشت: انجام این طرح با همکاری مسئولان ذی‌ربط در این پروژه صورت می‌گیرد.
وی آزاد سازی اراضی را یکی از مهم‌ترین نتایج این طرح برشمرد و ادامه داد: مساحت کلی این طرح 9 هکتار است.
معاون عمرانی استاندار زنجان یادآور شد: برای انجام این طرح بزرگ و استانی سه مدرسه و یک فروشگاه تعاونی تخریب می‌شود.
وی با بیان اینکه نگرانی اصلی در اجرای این طرح تخریب مدارس است، اضافه کرد: توافقات با مدارس در خصوص تخریب مدارس صورت گرفته و زمین به منظور ساخت مدارس جدید تحویل آموزش و پرورش داده شده است.
کریمی یادآور شد: مدارس جایگزین مدارس تخریب شده در زمان مقتضی ساخته شده و دانش‌آموزان می‌توانند به تحصیل علم در این مدارس بپردازند.
وی با اشاره به اینکه طرح سبزه‌میدان طرح بزرگی به منظور عمران و آبادی استان است، افزود: باید عملیات لازم به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح صورت گیرد.
معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: محلی که قرار است طرح سبزه‌میدان در آن اجرا شود یک محله پرتردد و یکی از مناطق قدیمی شهر است.
وی بازار تاریخی و مسجد جامع را از بناهای مهم موجود در این محل عنوان کرد و گفت: خانه ذوالفقاری و عمارت دارایی نیز که از بناهای تاریخی هستند در این محل قرار دارند.
کریمی آغاز عملیات اجرایی این طرح در بافت مرکزی شهر را از اقدامات بسیار خوب توسط شهرداری و مسئولان ذی‌ربط عنوان کرد و افزود: این طرح در فازهای مختلف اجرا می‌شود.
وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس ادامه داد: همزمان شدن این طرح با این دو مناسبت بزرگ باید آغاز خوبی در نحوه انجام هر چه سریع و بهتر این طرح باشد.
معاون عمرانی استاندار زنجان هفته دفاع مقدس را افتخار برای همه ایرانیان عنوان کرد و گفت: دلاوری‌ها و رشادت‌های شهیدان باید الگویی برای همگان باشد.
وی اذعان داشت: هر موفقیتی که در کشور و به تبع آن در استان به دست می‌آید مرهون تلاش و فداکاری‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.
کریمی یادآور شد: همه مسئولان و مردم باید پاسدار خون شهدا  بوده و از هر فرصتی برای ادامه راه شهدا استفاده کنند.
وی همکاری و هماهنگی مسئولان ذی‌ربط را یکی از مولفه‌های پاسداشت و احیای خون شهدا برشمرد.
در پایان این مراسم سه مدرسه تخریب شدند، تا طرح آزادسازی سبزه‌میدان پس از چند دهه انتظار مردم زنجان به صورت رسمی آغاز شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول