اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد:

نهایی شدن طرح عملیاتی سبزه میدان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای عملیاتی شدن طرح سبزه میدان گفت: طرح عملیاتی سبزه میدان زنجان در حال حاضر آماده شده است.

نهایی شدن طرح عملیاتی سبزه میدان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی در جلسه‌ بررسی طرح سبزه میدان با اشاره به اینکه تهیه طرح سبزه میدان از چند سال پیش آغاز شده است، اظهار داشت: با پیگیری‌های مسئولان ارشد استان طرح از دو سال پیش به صورت جدی وارد فاز عملیاتی شد.
وی طرح سبزه میدان را به لحاظ قرار گفتن در بافت مرکزی شهر یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهری زنجان برشمرد و افزود: عملیاتی شدن این طرح برای ترافیک شهری نیز مهم است.
معاون عمرانی استاندار زنجان سبزه میدان را گلوگاه ترافیکی شهر زنجان عنوان و تصریح کرد: اجرای طرح سبزه میدان برای هویت بخشیدن به شهر نیز حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه شهر زنجان فاقد یک انسجام فرهنگی تاریخی است، اضافه کرد: اجرای طرح سبزه میدان به عنوان یک المان شهری برای شهر زنجان مهم است.
کریمی اجرای تونل شهری را در زنجان یکی از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به زنجان اعلام کرد و گفت: طرح آماده شده قبلی برای تونل شهری زنجان به دلایل فنی قابلیت اجرایی نداشت.
وی عرض کم معبر انتخاب شده در خیابان بعثت را مهم‌ترین دلیل اجرا نشدن تونل در آن منطقه اعلام کرد و ادامه داد: اجرای این تونل با توجه به ظرفیت‌های موجود به خیابان زینبیه منتقل شده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: تونل شهری تعریف شده برای شهر زنجان در قالب طرح سبزه میدان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در طرح سبزه میدان همه موارد لازم از جمله ملاحظات میراث فرهنگی هم لحاظ شده است، گفت: همه موارد لازم در حوزه شهری در طرح تهیه شده برای سبزه میدان گنجانده شده است.
کریمی با بیان طرح تهیه شده برای سبزه میدان به صورت متوالی تغییر کرده است، افزود: در حال حاضر طرح نهایی آماده شده است.
وی با اشاره به لحاظ شدن موقعیت مسجد جامع (سید) در طرح سبزه میدان گفت: هماهنگی‌های لازم به همه ارگان‌ها برای دیده شدن مشکلات پیش رو انجام شده است.
در ادامه جلسه مشاور طرح اقدام به معرفی طرح تهیه شده برای سبزه میدان زنجان کرد که در آن طرح توسعه سبزه میدان را یکی از طرح‌های حساس پیچیده و چند بعدی شهر زنجان عنوان شده بود.
محمدعلی خان محمدی با اشاره به محدودیت‌های موجود در بافت مرکزی شهر برای اجرایی شدن طرح گفت: طرح در مراحل مختلف بازنگری شده و از همه جهات مورد بازبینی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: طرح تهیه شده موجب حفظ یک‌پارچگی مرکزیت شهر در سبزه میدان به عنوان هسته اصلی شهر می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول