اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع):

بیداری‌های اسلامی متاثر از قیام حسینی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: بیداری اسلامی بدون تردید متاثر از انقلاب ماست و انقلاب اسلامی ایران ناشی از تاثیر مستقیم قیام امام حسین(ع) است.

بیداری‌های اسلامی متاثر از قیام حسینی است
حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی اظهار کرد: امام حسین(ع) تمام هستی خود را برای حفظ دین خدا به صحرای کربلا برد و در نهایت حماسه جاوید بشریت را خلق کرد.
وی خاطرنشان کرد: هر یک از شهدا یک عظمت خاص و حماسه‌سازی ویژه‌ای دارند و  مجموعه عاشورا حماسه بزرگ بشری بوده که بر کل بشریت و تاریخ تاثیر گذاشته است.
مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ویژگی‌های حضرت قاسم(ع) گفت: آن حضرت زمانی‌که تصمیم به رفتن به میدان مبارزه می‌گیرد مطمئن است که برگشتی در این راه وجود ندارد.
وی ادامه داد: روحیه ضداستکباری که در کل شهدای کربلا وجود دارد ولی این روحیه در قاسم بن حسن نگاه و تمرکز ویژه‌ای پیدا می‌کند.
نقده‌دوزان تصریح کرد: حضرت قاسم دارای نگاه معنوی، الهی و توجه خدایی بوده و راهی که می‌رود آگاهانه است.
وی عنوان کرد: عشق به زندگی و زنده ماندن خصوصیات فطری انسان‌هاست و بشر باید ایمان قوی و عقیده محکمی داشته باشد تا بداند مرگ در راه خدا، مرگ نیست بلکه حیات جاودانه است.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ابعاد مهم قیام امام حسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) با بزرگ‌ترین منکرها مبارزه و امر به بزرگترین معروف‌ها کرد و کار این امام بزرگوار تبلور نهایی امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) نبود امروز چیزی به عنوان دین در دسترس نداشتیم و همه دین از برکت قیام امام حسین(ع) است.
وی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان ثمره این انقلاب است، گفت: بیداری اسلامی بدون تردید متاثر از انقلاب ماست و انقلاب اسلامی ایران ناشی از تاثیر مستقیم قیام حسینی است.
نقده‌دوزان خاطرنشان کرد: حرکت عاشورا به تبعیت از امام حسین(ع) معنا شده است و همه جنبش‌های آزادی‌بخش و پیروزی‌بخش متاثر از عاشورا و قیام حسینی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول