اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اتصال دانشگاه صنعتی بیرجند به آزمایشگاه‌های علمی کشور؛

تحصیل 1200 دانشجو در دانشگاه صنعتی بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند از تحصیل یک‌هزار و 200 دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند به شبکه آزمایشگاه‌های علمی سراسر کشور متصل شد.

تحصیل 1200 دانشجو در دانشگاه صنعتی بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد امیرآبادی‌زاده در جمع مسؤلان استان کمبود فضاهای آموزشی را از چالش‌ها و مشکلات این دانشگاه دانست و اظهار داشت: فضاهای آموزشی موجود در دانشگاه با رشد دانشگاه همخوانی ندارد و در حال حاضر یک طرح 5 هزار متر مربعی را آغاز کرده‌ایم که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
امیرآبادی‌زاده ادامه داد: نزدیک به 5 هزار متر مربع دیگر در کمیسیون 215 نهاد ریاست جمهوری فضای عمرانی به عنوان آزمایشگاه و کارگاه به این دانشگاه اختصاص پیدا کرده و مجوز آن را گرفته‌ایم.
وی با اشاره به رشد بودجه‌ای دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: در بخش هزینه‌ای در سال 89 جمع درآمد‌های عمومی و اختصاصی 950 میلیون تومان بوده که از این میزان 850 میلیون تومان درآمدهای عمومی و 110 میلیون تومان درآمدهای اختصاصی بوده است.
رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به بودجه دانشگاه در سال 90 افزود: درآمدهای عمومی این دانشگاه در سال جاری یک میلیارد 474 میلیون تومان است و درآمدهای اختصاصی 350 میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد 824 میلیون تومان است.
امیرآبادی‌زاده از رشد 75 درصدی بودجه این دانشگاه خبر داد و گفت: در بین دانشگاه‌های کشور این دانشگاه سومین دانشگاه در رشد بودجه‌ای است.
وی گفت: بودجه پیشنهادی دانشگاه را برای سال 91 از محل درآمدهای عمومی 3 میلیارد 200 میلیون تومان و درآمدهای اختصاصی 550 میلیون تومان است که امید است این بودجه پیشنهادی اختصاص یابد.
رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند از اختصاص 600 میلیون تومان در سال 89 به بخش عمرانی این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: از این میزان 81 میلیون تومان برای تعمیرات و تجهیزات اختصاص پیدا کرده است.
امیرآبادی‌زاده ادامه داد: در سال 90 بودجه عمرانی دانشگاه 970 میلیون تومان است که بودجه تعمیرات و تجهیزات 81 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
وی از اتصال این دانشگاه به شبکه آزمایشگاه‌های علمی سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه صنعتی بیرجند به عنوان یک عضو در این شبکه پذیرفته شده که از میان 105 مؤسسه عالی کشور 40 مؤسسه به این آزمایشگاه متصل شده‌اند.
امیرآبادی‌زاده گفت: از طریق این شبکه 60 میلیون تومان به دانشگاه صنعتی بیرجند اختصاص یافته که فاز تکمیل آزمایشگاه‌ها و کار گاه‌ها تا اواخر سال 91 انجام شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول