اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه مشهد:

حجاب بهترین و زیباترین زینت زن و مرد است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه مشهد، حجاب را بهترین و زیباترین زینت زن و مرد در جهان خلقت دانست.

حجاب بهترین و زیباترین زینت زن و مرد است
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام محسن فدایی عصر امروز در همایش استانی حجاب و عفاف در جمع اعضای بسیج جامعه پزشکی در سالن منوچهری دامغانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان اظهار داشت: حجاب حصار امن مومنان در مقابل تیرهای زهرآلود شیطان و بهترین و زیباترین زینت برای حضور نزد پروردگار است.
وی افزود: فرق انسان با دیگر موجودات حق انتخاب است؛ حجاب حق انتخاب به ما می‌دهد و زن باید حجاب داشته باشد ولی مردان باید چشم‏هایشان را حفظ کنند.
استاد حوزه و دانشگاه مشهد افزود: زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی والا و ارزشمند بوده و وجود زن زینت‏بخش آفرینش انسان و افق روح او تجلی گاه رحمت خداوندی است.
فدایی ادامه داد: فلسفه حجاب، حفظ ارزش والای زن بوده و به همین دلیل خداوند پوشش دینی را بر او واجب و نگاه به بدن و موی سر او را حرام فرموده است.
این استاد دانشگاه گفت: اگر این سنگر آسیب ببیند و یا مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار بگیرد، شرافت و سعادت زن فرو ریخته و در سراشیبی سقوط و انحراف قرار گرفته و موجب آلودگی خود و جامعه خواهد شد.
فدایی افزود: دشمن برای تضعیف و کم‏رنگ کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه همه امکانات خود را به  کار گرفته تا قشرهای مختلف جامعه به ویژه بانوان را نسبت به امر حجاب بی‏تفاوت کند.
استاد حوزه و دانشگاه مشهد گفت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی،‌ تبلیغی، رسانه‌ای و دینی در این زمینه سنگین و حساس است.
فدایی خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای بصیرت، آگاهی و شناخت مسائل و اتفاقات روز موضوعاتی هستند که مختص به یک دوره نیست بلکه باید ضمن حفظ اصول و ارزش‌ها به تناسب نیاز زمان و مکان هوشیاری، آگاهی، بصیرت و توان کاری و عقیدتی خود را در هر برهه ارتقا دهیم.
وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم فتنه و تبلیغات انحرافی دشمنان جامعه را از درک حقانیت و واقعیت‌ها دور کند.
استاد حوزه و دانشگاه مشهد تصریح کرد: حجاب و پوشش برای بانوان، به ویژه حجاب برتر یعنی چادر و توجه به حریم عفاف و حراست از آن مهم‏ترین و سودمندترین قانون الزامی آفرینش برای زنان و جامعه است.
این همایش با حضور 340 نفر از اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی استان برگزار شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول