اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تصویب 5 هزار میلیارد ریال برای طرح جامع کاهش آلودگی هوای تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تبریز نیز پس از هشت سال وقفه در دولت‌های قبل، با پیش‌بینی بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال به تصویب کارگروه مربوطه رسید که بخشی از اعتبار طرح نیز در بودجه سال‌جاری لحاظ شده است.

تصویب 5 هزار میلیارد ریال برای طرح جامع کاهش آلودگی هوای تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در نشست اطلاع‌رسانی محیط زیست در نمایشگاه دستاوردهای دولت نهم و دهم اظهار داشت: مهم‌ترین توجه دولت در تدوین فصل محیط زیست در برنامه پنجم بود که در این برنامه، مفاد و قوانین پیش‌بینی شده نزدیک به صد درصد رشد کمی و کیفی نشان می‌دهد و به عبارتی تعداد مفاد زیست محیطی از 16 ماده  در برنامه چهارم به 26 ماده اصلی و چندین ماده قانونی غیرمستقیم ارتقاء یافت.
وی افزود: تصویب 89 پروژه زیست محیطی برای اجراء توسط دستگاه‌های دولتی در طول سه دوره سفر ریاست محترم جمهوری به استان و 14 مصوبه توانمندسازی اداره کل با هدف ارتقا شاخص‌های زیست محیطی که جملگی بالغ بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از اقدامات مثال زدنی و بی‌همتای دولت در حوزه محیط زیست است که انصافا در هیچ برهه‌ای از تاریخ ایران زمین مشاهده نشده است.
رئیسی با اشاره به تنوع فعالیت‌های انجام شده در حوزه محیط زیست طبیعی گفت:  در حوزه ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی حوزه محیط طبیعی استان نیز در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی ایران به همت دولت نهم و دهم و توجه ویژه استاندار آذربایجان شرقی، مساحت مناطق حفاظت شده  و تحت مدیریت استان از  3.9 درصد به 8.2 مساحت استان افزایش پیدا کرد که برای نخستین‌بار با میانگین و استانداردهای ملی همسان شد.
وی ادامه داد: این درحالی است که استان آذربایجان شرقی از سال 1352 تا سال 1388 فقط سه منطقه طبقه‌بندی شده را تحت مدیریت داشت که تعداد آنها در دولت نهم و دهم به هفت منطقه رسید که این ارتقا به عنوان اصلی‌ترین فاکتور توجه به موضوع محیط زیست در طبقه‌بندی بین‌الملل محسوب می‌شود.
دبیر کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تبریز تصریح کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تبریز نیز پس از هشت سال وقفه در دولت‌های قبل، با پیش‌بینی بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال به تصویب کارگروه مربوطه و استاندار آذربایجان‌شرقی رسید که بخشی از اعتبار طرح نیز در بودجه سال‌جاری لحاظ شده است.
وی ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی در نقاط مختلف استان و افزایش آن از 18 شهرک صنعتی به 31 شهرک، تفویض اختیار بررسی مطالعات ارزیابی زیست محیطی پروژه‌های بزرگ به استان‌ها، تخصیص بالغ بر 4 هزار میلیون ریال اعتبار به آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیست را نمونه‌هایی از توجه ویژه دولت و مسئولان ارشد استان به موضوع محیط زیست دانسته و تاکید کرد: حساسیت و پیگیری اداره کل در قبال بحران دریاچه ارومیه و ایفای نقش راهبردی در تنظیم سند مدیریت دریاچه سندی بر این ادعاست.
رئیسی تقویت و افزایش صد درصدی بودجه‌های عمرانی محیط زیست در دولت نهم که  امکان نوسازی کامل ناوگان موتوری، تجهیز پاسگاه‌ها، محیط‌بانی و پست‌های حفاظتی، افزایش نیروی انسانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام محیط زیست را به دنبال داشت، را از مهم‌ترین حمایت‌های مادی دولت از بخش محیط زیست دانست که در این خصوص تکمیل مرکز آموزش محیط‌بانی شهید حنیفی در آینالو تجهیز و ساخت پنج اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان‌های جدید استان و احداث  دو پاسگاه محیط‌بانی در مناطق تحت مدیریت را می‌توان از ثمرات این اقدام دانست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی احداث و تکمیل مرکز تحقیقات فسیل شناسی کشور را که از  سال 1383 برای  اجرا در سه سال پیش‌بینی شده بود با تخصیص بالغ بر 70 میلیارد ریال اعتبار در دولت نهم، به  عنوان پروژه ناتمام دولت‌های قبل معرفی کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول