اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

سازمان‌ها آلودگی هوا را کار حاشیه‌‌ای تلقی نکنند/ تبریز شهری با ظرفیت آلودگی بالا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از سازمان‌ها و نهادهای مسئول خواست که آلودگی هوا را به‌عنوان کار حاشیه‌ای یا تکلیف مقطعی تلقی نکرده و اجرای آن را جدی بگیرند.

سازمان‌ها آلودگی هوا را کار حاشیه‌‌ای تلقی نکنند/ تبریز شهری با ظرفیت آلودگی بالا است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی محیط زیست آذربایجان شرقی، بیوک رئیسی، مهمترین عامل آلودگی هوا در مقطع فعلی را گرد و غبار به‌عنوان بحرانی فرا ملی و منابع آلاینده متحرک (خودروها) دانست.
وی اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی برای هفته هوای پاک با همکاری سازمان‌های مسئول برای افزایش آگاهی‌های عمومی در این خصوص اجرا خواهد شد.
رئیسی از وجود شش ایستگاه سنجش آلودگی سطح شهر تبریز که 24 ساعته و آنلاین، هوای شهر تبریز را پایش می‌کنند، خبر داد.
دبیر کمیته کاهش آلودگی هوای تبریز گفت: گازسوز شدن آجرپزی‌های "کجاباد" و "سنق"، انتقال آسفالت‌ پزی‌های آخر طالقانی و لاله به دره "کرجان"، استفاده از گازوئیل کم گوگرد، ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، نوسازی و توسعه اتوبوس‌های شرکت واحد، افزایش فضای سبز و مدیریت ترافیک و سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تبریز در دستور کار این کمیته قرار گرفته و به مرحله اجرا ‌گذاشته شده است.
رئیسی حرکت‌های نمادین هفته هوای پاک را تلنگری برای جدیت در اجرای سیاست هوای پاک دانست و ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای مسئول در تامین هوای پاک با انجام برنامه‌های سمبلیک و اطلاع‌رسانی از تاثیر اقدامات انجام گرفته در کاهش آلودگی هوا می‌توانند در کاهش آلودگی هوا موثر باشند.

تبریز شهری با ظرفیت آلودگی بالا است
وی گفت: تبریز شهری با ظرفیت آلودگی بالا بوده و سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان نهادی نظارتی دبیری کمیته کاهش آلودگی هوا را بر عهده دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی برنامه‌های هفته هوای پاک را که نمادین و سمبلیک هستند، تلنگری برای مسئولان و مردم و اجرای آن را برای انجام کارهای مشابه و برنامه‌ریزی شده برای سال‌های متمادی دانست.
رئیسی ضمن تشریح وظایف سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با طرح جامع کاهش آلودگی هوا، از سازمان‌ها و نهادهای مسئول خواست که آن را به عنوان کار حاشیه‌ای یا تکلیف مقطعی تلقی نکرده و اجرای آن را جدی بگیرند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول