اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون همدان:

همدان مشکلی در وضعیت مراجعان اهداکننده خون ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون همدان گفت: همدان در اهدای خون با هیچگونه مشکلی مواجه نیست و از افزایش 16 درصدی برخوردار است.

همدان مشکلی در وضعیت مراجعان اهداکننده خون ندارد
 افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: همدان در اهدای خون با هیچگونه مشکلی مواجه نیست و در این زمینه وضعیت مراجعین اهدا کننده در سال 90 مناسب بوده  است.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش بیمارستان‌های سطح استان همدان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش خونگیری نیز صورت گرفته است.
رئیس سازمان انتقال خون استان همدان ادامه داد: برای استفاده از میزان موارد خونی استان، شهرستان‌های استان را نیز پوشش می‌دهیم و مردم نیز شرکت می‌کنند به طوریکه بنا به ظرفیت شهرستان‌ها واحد سیار در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در اهداکنندگان مستمر نیز رشد خوبی داشته‌ایم به طوریکه به مرز 48 درصد رسیده در حالی که در سال قبل این میزان 42 درصد بوده است.
محمدی با بیان اینکه سعی ما بر این است که اهداکنندگان مستمر را افزایش دهیم، افزود: در اهدای خون توسط بانوان نیز رشد بدوی داشته‌ایم و کاهشی نداشته‌ایم و راضی‌کننده است.
وی میزان اهدای خون بانوان همدانی را میزان 6.2 درصد دانست و افزود: همدان در اهدای خون بانوان نسبت به سال گذشته 0.2 درصد رشد داشته است اما در میانگین کشوری نیز با وجود این که خانم‌ها 50 درصد جمعیت را شامل شده‌اند، اهدای خون کمی دارند.
رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه فصل زمستان در کاهش اهدای خون تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: شرایط جوی در اهدای خون تأثیرگذار است اما باید برنامه‌ریزی لازم را برای چنین روزهایی داشته باشیم به طوریکه همواره اطلاعات جوی را می‌گیریم تا ذخیره خوبی برای روزهای سرد داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا اهدای خون در شهرها فعال می‌شود، گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا آمار اهداکنندگان افزایش می‌یابد که کبودرآهنگ یکی از شهرهای فعال در این زمینه است.
محمدی اضافه کرد: در شهرستان همدان نیز در ایام تاسوعا و عاشورا پایگاه انتقال خون به صورت یکسره تا نیمه شب آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان هستند و فضای تختی نیز در این چند روز افزایش می‌یابد.
وی در پایان با بیان اینکه شهرها با واحدهای سیار پوشش داده می‌شوند، افزود: در هشت ماه سال جاری بیش از 23 هزار واحد اهدای خون داشتیم که 16 درصد نیز رشد داشته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول