اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

صدور کشاورز کارت برای بهره برداران بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: از سال آینده ارائه تمام خدمات حمایتی به بهره‌برداران از طریق سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار صورت خواهد گرفت و عواقب عدم ثبت نام درسیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار، بر عهده کشاورزان خواهد بود.

صدور کشاورز کارت برای بهره برداران بخش کشاورزی آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلال گلچین صبح امروز در جلسه کمیته اجرایی پایگاه جامع اطلاعات کشاورزی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی استان باید در سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی، اعم از افراد حقیقی و حقوقی فعال در بخش‌های دام و طیور، زراعت، باغبانی،‌ پرورش قارچ، گلخانه، ‌پرورش زنبور عسل، شیلات،‌ پرورش کرم ابریشم، باید در سامانه سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها و با استفاده از دفاتر ICT و دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاهای استان انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینترنتی بودن این سامانه، بهره‌بردارانی که در منزل به اینترنت دسترسی دارند، می‌توانند اطلاعات خود را به صورت خود اظهاری در آن ثبت کنند.
گلچین با بیان اینکه ممکن است مهلت ثبت‌نام بهره‌برداران مجدداً تمدید نشود، افزود: تمام مراکز مخابراتی روستایی (ICT) و دفاتر پیشخوان دولت در شهر تا پایان آذرماه، از بهره‌برداران بخش کشاورزی ثبت‌نام می‌کنند و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها و مراکز جهادکشاورزی آماده راهنمایی و پاسخگویی به پرسش‌های بهره‌برداران هستند.
وی با بیان اینکه پس از پایان ثبت‌نام، سازمان‌های دولتی به کسانی که در سامانه سیستم هوشمند ثبت‌نام نکرده باشند، هیچ‌گونه خدماتی را ارائه نخواهند داد، افزود: جمع آوری کامل و جامع اطلاعات بهره‌برداران بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار محصولات، شناخت نوع کشت و برنامه‌ریزی برای تغییر الگوی کشت، راستی آزمایی همه اطلاعات بهره‌برداران در سامانه برای استفاده سازمان‌های مرتبط، جهت جلوگیری از دوباره کاری در حوزه کشاورزی برای دریافت اطلاعات، اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان و ارائه اطلاعات نوین از اهداف این سامانه است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان، در خصوص مراحل اجرای این طرح ادامه کرد: این طرح دارای سه مرحله خود اظهاری بهره‌برداران از طریق این سامانه، انتقال اطلاعات از سامانه خود اظهاری به بانک اطلاعات جامع کشاورزی و آغاز عملیات راستی آزمایی و همچنین صدور کشاورز کارت و  بروز رسانی اطلاعات در پایان دوره کشت و ابتدای آغاز کشت در هر سال است.
وی با بیان اینکه از این پس تمام تعاملات سازمان جهادکشاورزی استان با بهره‌برداران با استناد به این آمار خواهد بود، گفت: باید بگویم این طرح روش بسیار مناسبی برای ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان این بخش بوده و می‌تواند در کاهش مسائل اداری و سرعت بخشی در توسعه زیر بخش کشاورزی، یکی از مهم‌ترین دستاوردها در سال جهاد اقتصادی است. 
گلچین بر لزوم برگزاری جلسات توجیهی برای این کار از سوی مجریان و متولیان طرح تاکید کرد و ادامه داد: از فرمانداران، بخشداران، مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها، مراکز جهادکشاورزی، شورای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها می‌خواهیم برای توجیه و هدایت کشاورزان و بهره‌برداران به منظور ثبت اطلاعات بهره‌برداران در سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی باید حداکثر تا روز چهارشنبه 30 آذر امسال در روستاها به دفاتر خدمات فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و در شهرها به دفاتر پست و کافی‌نت‌ها مراجعه کرده و با ورود به سامانه اینترنتی www.shenasnameh.maj.ir از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر(Internet Explorer)اطلاعات خود را وارد کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول