اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

کشاورزی محور فعالیت‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی کشاورزی را محور فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۵۰ درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش کشاورزی است.

کشاورزی محور فعالیت‌های اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد‌ به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت در نشست هم اندیشی فعالان بخش کشاورزی شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد تا جایی که ۵۰ درصد فعالیت‌ها مربوط به بخش کشاورزی است.
وی امنیت غذایی را مهم‌ترین ارزش کشاورزی دانست و افزود: ارزش کار کشاورزی به بالا بودن ارزش غذایی مرتبط است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خطاب به کشاورزان گفت: سیاست دولت حمایت از کشاورزان است.
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم صنعت کشاورزی در کشور و استان ارتقاء یابد باید گستره فعالیت کشاورزی را توسعه دهیم.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست اظهار داشت: این استان در نمودار کشوری به عنوان استان کشاورزی لقب گرفته است.
حسن قلی‌زاده اظهار داشت: ۹۰۰ میلیون برای نصب کنتور چاه‌های برقی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث کانال‌های بتنی تخصیص یافته است.
وی با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی افزود: ۱۱۷ واحد در این بخش مشغول فعالیت هستند و ۱۱۰ واحد در حال ساخت بوده و از این تعداد ۴۰ واحد مربوط به صنایع کشاورزی است.
قلی‌زاده به تقویت آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان ما در این زمینه انقلابی را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به آبیاری تحت فشار تخصیص یافت، اظهار داشت: این در حالی است که درسال جاری ۱۵ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی سهم شهرستان مانه و سملقان را از اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان عنوان کرد که با استقبال بیشتر کشاورزان می‌توان سقف این اعتبارات را افزایش داد.
فرماندار مانه و سملقان هم این شهرستان را قطب کشاورزی استان دانست و گفت: حدود یک سوم گندم تولیدی استان متعلق به شهرستان مانه و سملقان است.
سیدمحمدرضا هاشمی با ابراز خرسندی از عملکرد آبیاری قطره‌ای در این شهرستان اظهار داشت: ۹۷۹ هکتار در بخش آبیاری قطره‌ای کار شده است که از این مقدار ۵۰۰ هکتار در دولت دکتر احمدی‌نژاد صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: ۷۷۰ هکتار در حال حاضر برای آبیاری قطره‌ای این شهرستان در نظر گرفته شده است که امادگی مانه و سملقان یک‌هزار هکتار است.
هاشمی فعالیت این شهرستان را در بخش احداث کانال بتنی ۲۸۳ کیلومتر خواند که از این مقدار ۱۸۵ کیلومتر در دولت نهم و دهم احداث شده است.
وی با ابراز خرسندی از عملکرد پنبه‌ کاران این شهرستان گفت: امید است پنبه کار نمونه کشوری را در سال جاری از این شهرستان خواهیم داشت.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول