اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش نظام پرستاری اصفهان خبر داد:

آشنایی 8 هزار اصفهانی با مهارت‌های احیای قلبی ریوی

خبرگزاری فارس: مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش نظام پرستاری اصفهان گفت: 8 هزار اصفهانی طی مدت یک سال با مهارت‌های احیای قلب ریوی آشنا می‌شوند.

آشنایی 8 هزار اصفهانی با مهارت‌های احیای قلبی ریوی
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، خسرو توکل اظهار داشت: به منظور کاهش مرگ و میر به دنبال انعقاد تفاهمنامه‌ای بین نظام پرستاری استان اصفهان و مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان، اقشار مختلف جامعه با مهارت‌های احیای قلبی ریوی آشنا می‌شوند.
وی بیان داشت: از آنجایی که آشناسازی اقشار مختلف جامعه با مهارت‌های احیای قلبی ریوی به منظور کاهش مرگ و میر قابل پیشگیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین منظور این رسالت در سال‌های اخیر با عنوان طرح بها (آموزش همگانی احیا) بر عهده‌ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان قرار گرفته است.
مسئول کمسیون آموزش و پژوهش نظام پرستاری اصفهان تصریح کرد: نظام پرستاری اصفهان به دلیل برخوردار بودن از ظرفیت لازم، در تفاهم نامه‌ای با این مرکز بخشی از این وظیفه را بر عهده گرفت.
وی هدف از امضای این تفاهمنامه را گسترش آموزش‌های احیای قلبی و ‌ریوی در سطح وسیعی از اقشار جامعه و کاهش زمان فراگیری گروه‌های هدف عنوان کرد و افزود: بر همین اساس سازمان نظام پرستاری  طی فراخوانی از داوطلبان بحث مربیگری و آموزش احیا با حداقل تحصیلات کارشناسی پرستاری و رشته‌های مرتبط ثبت نام و سرانجام با همکاری مربیان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان، دوره‌ای آموزشی را برای ۳۵ نفر از داوطلبان برگزار کرد.
توکل با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی طرح‌ بها (آموزش همگانی احیا) به صورت رایگان برگزار می‌شود، ادامه داد: از این پس نظام پرستاری اصفهان آمادگی خود را برای آموزش متقاضیان آشنایی با مهارت‌های احیای قلبی ریوی اعلام می‌کند که از این پس افراد، ارگان‌ها و سازمان‌های علاقه‌مند می‌توانند تقاضای خود را اعلام کرده و به صورت رایگان از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.
مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش نظام پرستاری اصفهان اضافه کرد: طبق برنامه‌ اجرایی تعیین شده از اکنون به مدت یکسال باید ۸ هزار نفر از شهروندان اصفهانی در قالب طرح بها با مهارت‌های احیای قلبی ریوی آشنا شوند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول