اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان خبر داد:

اصلاح شبکه فاضلاب آبادان با فروش اوراق مشارکت

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان از اصلاح شبکه آب و فاضلاب این شهرستان با اعتبارات حاصل از درآمد فروش اوراق مشارکت خبر داد.

اصلاح شبکه فاضلاب آبادان با فروش اوراق مشارکت
بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: تا قبل از پایان سال جاری اوراق مشارکتی را وارد بازار خواهیم کرد که از محل درآمد حاصل از فروش آنها اعتباری به میزان 30 میلیارد تومان به‌دست خواهد آمد که برای امور مختلفی از جمله ساماندهی شبکه آب و فاضلاب، احداث شبکه‌های جدید و همچنین تصفیه‌خانه‌های جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب آبادان شبکه‌ای فرسوده‌ است افزود: فاضلاب آبادان سیستمی قدیمی دارد و از این نظر نیازمند بازسازی کامل است.
فرماندار ویژه آبادان در خصوص شاخص‌های سلامتی آب تصریح کرد: سه عامل مهم در تشخیص میزان سلامت آب میزان شوری آب یا EC، میزان کدورت آب و کلرسنجی آب هستند که برای سنجیدن عملکرد حوزه آب‌رسانی روزانه درحدود 28 نقطه در شهر برای تعیین میزان این شاخص‌ها کنترل می‌شوند و متوسط EC‌ آب آبادان بین یک هزار و200 تا یک‌هزار و 600 است که چنانچه از این میزان پایین‌تر بیاید به حد مطلوب نزدیک‌تر است.
ایلخاص‌زاده ادامه داد: میزان سلامت آب و شکستگی‌های رخ داده در آن همواره به ما اطلاع داده می‌شود و در صورت بروز هرگونه تغییر در EC آب، دلیل آن تا 99 درصد شکستگی آب است.
وی با بیان اینکه در مسائل مربوط به اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب باید منابع مالی را مورد توجه قرار داد گفت: در صورت جذب اعتبار 30 میلیارد تومانی فروش اوراق مشارکت علاوه بر اینکه این اصلاحات به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود، راه برای جذب مقادیر بیشتر نیز باز خواهد شد.
فرماندار ویژه آبادان در ادامه به اجرای پروژه غدیر در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح غدیر هنوز تکمیل نشده و در حال حاضر در سرچشمه‌های برداشت ادامه دارد و در واقع خطی که تاکنون احداث شده فاز اول این پروژه بوده و مرجع برداشت اکنون در حال انتقال به سد دز است.
ایلخاص‌زاده در پایان با تأکید بر اصلاح شبکه داخلی آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: در برخی مناطق با افت شدید فشار در شبکه آب مواجه هستیم اما به دلیل فرسوده بودن این شبکه نمی‌توانیم فشار را افزایش دهیم و این یکی از مشکلاتی‌ست که شبکه‌های فرسوده موجب می‌شوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول