اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

فعالیت 32 مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مجتمع‌های دامپروری در این استان به 32 واحد خواهد رسید.

فعالیت 32 مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: از مجموع مجتمع‌های دامپروری این استان 18 مجتمع آن فعال، پنج مجتمع آن در دست احداث و بقیه آن در دست مطالعه است؛  این تعداد مجتمع شامل مجتمع‌های گاو شیری، پروار بندی گوساله و بره است.
وی با اشاره به این که در هر مجتمع 200 واحد دامداری وجود دارد، تصریح کرد: کلینیک دامپزشکی، ایستگاه جمع آوری شیر، قرنطینه و درمانگاه دامپزشکی از بخش‌های مهم این مجتمع‌ها است.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، رعایت مسائل بهداشتی، تغذیه، سلامت دام و اصلاح نژاد از مهم‌ترین خدماتی است که شرکت تعاونی مشاوره‌ای به دامداران ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به شرایط واگذاری مجتمع‌های دامپروری، افزود: سرمایه، تخصص، علوفه و توان انجام کار از شرایط واگذاری مجتمع‌ها است.
هیبیتان افزایش تولید گوشت و شیر را از دستاوردهای احداث مجتمع‌های دامپروری برشمرد و گفت: جلوگیری از تغییر کاربری، صرفه جویی در هزینه‌ها و فراهم شدن زمینه اشتغال فارغ‎التحصیلان از مزایای احداث مجتمع‌های دامپروری است.
وی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی برنامه پنجم توسعه در بخش دامپروری این استان، اشتغالزایی را هدف اصلی از تدوین این برنامه‎ عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه پنج ساله تدوین شده در بخش دام و طیور این استان پیش‌بینی می‏شود تعداد فرصت‌های شغلی در بخش دام استان به 2 هزار و 235 فرصت شغلی افزایش یابد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به محورهای اساسی این برنامه‎گفت: قانون بهره‌وری، فعال شدن NGO و شرکت‌های خدماتی مشاوره‌ای، بکارگیری فارغ‌ التحصیلان و استفاده از توان نظام مهندسی، توسعه شبکه بیمه و کاهش تصدی‌گری دولت از محورهای اساسی پنج ساله دوم برنامه پنجم توسعه در بخش دام و طیور و شیلات است.
وی افزود: توجه به فنون جدید و آموزش و تحقیق و ترویج، افزایش کیفیت تولیدات، منابع ژنی، افزایش بازده تولید، کاهش نرخ بیکاری و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی از محورهای دیگر این برنامه است.
هیبتیان در ادامه از کاهش مصرف سوخت فسیل با صفحات خورشیدی در این استان خبر داد و گفت: برای کاهش مصرف سوخت فسیلی و گاز طرح تهیه صفحات خورشیدی و ذخیره سازی انرژی از طریق نور خورشید به ستاد هدفمندی یارانه ارائه شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول