اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری طلاب در قم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در راستای استفاده بهتر از ابزار هنر توسط طلاب، انجمن‌های فرهنگی و هنری روحانیون در حوزه علمیه قم تشکیل شده‌اند.

تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری طلاب در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام علی کمساری امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: زبان هنر یکی از تاثیرگذارترین و رساترین زبان‌ها در انتقال مفاهیم معنوی و دینی است و به هر میزان بتوان از آن استفاده کرد به همان میزان می‌توانیم در انتقال برخی مفاهیم انتزاعی که از دسترس تصور به دور است موفق‌تر عمل خواهیم کرد.
وی افزود: یکی از این مفاهیم عمیق و دست نایافتنی مفهوم معاد و زندگی جاویدان پس از مرگ است و کاری که در این نمایشگاه صورت گرفته در نوع خود کمک شایان توجهی به درک و برداشت مناسب تر از این مفهوم خواهد کرد و مخاطب پس از دیدن این آثار فهم منسجم تر و باورپذیرتری از مفهوم معاد دست می‌یابد.
رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به همکاری مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: از همه علاقمندان و مردم دین باور قم دعوت می‌شود که فرصت را مغتنم شمرده و با مفاهیم قرآنی بیشتر آشنا شوند.
وی در ادامه به برنامه‌های آتی مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه افزود: همایش ملی «منبر و تبلیغ» در دی ماه برگزار می‌شود که موضوع آن تبلیغ دین با استفاده از زبان هنر و چگونگی هنری‌تر شدن تبلیغ سنتی خواهد بود و تاکنون نیز بیش از 70 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش رسیده است.
کمساری با بیان اینکه هم‌اکنون مرحله داوری مقالات در حال انجام است، اظهار کرد: دو نشست تخصصی مقدماتی در این زمینه برگزار شده که عناوین آنها «تبلیغ دین و رسانه‌های تصویری» و «تبلیغ دین و ادبیات داستانی و نمایشی» بوده است.
رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی به برگزاری جشنواره سراسری شعر اشراق گفت: این جشنواره ویژه روحانیون سراسر کشور خواهد بود که در بهمن ماه برگزار می‌شود و طلاب می‌توانند در قالب‌های گوناگون در قالب پنج بخش در این جشنواره شرکت کنند.
وی از برگزاری جشنواره فیلم اشراق در زمینه‌های فیلم کوتاه، انیمیشن، فیلم نامه و مستند خبر داد و افزود: مهلت ارسال آثار تا پایان سال جاری بوده و در اردیبهشت سال آینده در قم برگزار خواهد شد.
کمساری ابراز کرد: اعتقاد داریم که باید بستری برای حضور و مشارکت هنرمندان حوزوی فراهم شود تا در سایه آن شاهد رشد و شکوفایی بیشتر و افزایش تعاملات فیمابین هنرمندان و مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی باشیم.
رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: براساس این راهبرد اقدام به تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری طلاب برای نخستین بار در حوزه شده است و در طول یک ماه اخیر تاکنون سه انجمن شعر طلاب، داستان و خوشنویسی طلاب توسط روحانیون فعال تشکیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه تشکیل انجمن‌های هنرهای تجسمی و رسانه‌های تصویری نیز در دستور کار قرار دارند، افزود: امیدواریم این فعالیت‌ها موجب رشد و پویایی طلاب در زمینه استفاده از ابزار هنر شود.
کمساری خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها تنها به طلاب ایرانی اختصاص نداشته و هر شخصی که به صورت رسمی در حوزه علمیه مشغول به تحصیل باشد می‌تواند در این تشکل‌ها فعالیت داشته باشد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول