اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

عمل به قرآن بسیاری از مشکلات را حل می‏کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: عمل به قرآن بسیاری از مشکلات و موانع موجود بر سر راه خانواده‏ها و جامعه را حل می‏کند.

عمل به قرآن بسیاری از مشکلات را حل می‏کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، پریسا فرهادی عصر امروز در نهمین جلسه طرح ابرار حوزه مقاومت بسیج ریحانه‏الرسول سپاه ناحیه شاهرود که با حضور بیش از 100 نفر از فرماندهان پایگاه‏ها و سرگروه‏های نظام صالحین این حوزه در سالن اجتماعات بسیج خواهران برگزار شد، به تفسیر اجمالی سوره "حجرات" پرداخت.
وی گفت: سوره حجرات از سوره‏های مدنی قرآن است و خواندن آن ثواب بسیار دارد.
این استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: در این سوره به نکات ادبی و تربیتی اجتماعی پرداخته شده و رعایت کردن این نکات در زندگی انسان‏ها مهم و ضروری است.
مربی نظام صالحین سپاه شاهرود در ادامه افزود: خداوند در این سوره به کسانی که ایمان آورده‏اند، به احترام در برخورد با یکدیگر سفارش می‏کند و در ادامه می‏فرماید از خدا و رسول و سرپرستان خود پیشی نگیرید؛ به درستی که خداوند شنوا و داناست و این آیه ما را به تبعیت از ولایت‏فقیه دعوت و راه سعادت را در پیروی از ولی می‏داند.
فرهادی گفت: در این سوره به انجام اعمال نیک و خوب تاکید شده است و به مومنان یادآور می‏شود که اعمال خود را با بی‏ادبی و منت گذاشتن حبط و باطل نکنید و آرام سخن بگویید و در کارهای دیگران تجسس نکنید و اعمال زشت یکدیگر را بپوشانید و افشا نکنید.
این استاد حوزه علمیه شاهرود با تاکید بر رعایت نکات اخلاقی و اجتماعی تاکید شده در این سوره گفت: اگر ما تنها به آیات همین یک سوره از قرآن در زمان حاضر عمل کنیم، بسیاری از مشکلات و موانع سر راه خانواده‏ها و جامعه ما حل خواهد شد.
فرهادی بیان داشت: باید در آیات قرآن تدبر کرده و آنها را به درستی فرا بگیریم که خیر دنیا و آخرت در آن است.
جلسات طرح ابرار با هدف آشنایی مسئولان بسیجی حوزه‏های مقاومت با احکام و مسائل اعتقادی و اخلاقی توسط عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه برگزار و در پایان این طرح برای شرکت‏کنندگان گواهی پایان دوره صادر می‏شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول