اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرماندار نهاوند خبر داد:

اختصاص 6.5 میلیارد تومان برای بهسازی 32 روستای نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: امسال 6.5 میلیارد تومان برای بهسازی 32 روستای نهاوند ‌اختصا‌ص یافته است.

اختصاص 6.5 میلیارد تومان برای بهسازی 32 روستای نهاوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر امروز در مانور آمادگی در مقابل زلزله در مدرسه تجدد نهاوند اظهار کرد: آمادگی در برابر حوادث احتمالی باید از طریق آموزش‌های مختلف تئوری و عملی به ویژه در سطح مدارس در همه مقاطع مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد زیرا فرهنگسازی در مقابل بروز حوادث با هدف آشنایی با چگونگی برخورد با حادثه نقش مهمی در کاهش خطرات و مشکلات احتمالی دارد.
وی ادامه داد: نهاوند به واسطه قرار گرفتن بر روی گسل هفت دهم در مقیاس ریشتر که در هنگام بروز از خطرناک‌ترین درجه قرار دارد نیازمند حمایت‌، آموزش‌ و فرهنگسازی بیش از پیش است.
فرماندار نهاوند پیشگیری را راحت‌تر از درمان خواند و بیان کرد: زمانی که هنوز حادثه‌ای رخ نداده باشد می‌توان از انواع راه‌های مقابله با آن استفاده کرد.
وی به تلاش‌های دولت نهم و دهم به دلیل ارائه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ضرر و زیان جانی و مالی در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله در سطح روستاها و شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: دولت با برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب با پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی در روستاها و شهرها با هدف مقاوم‌سازی منازل مسکونی توانسته است بخشی از نگرانی‌های اجتماعی افراد را در سطح روستاها و شهرها کم کند.
زارعی‌کوشا ابراز کرد: با پرداخت تسهیلات 10 و 25 میلیون تومانی ویژه هر واحد روستایی و شهری تاکنون در نهاوند بیش از 16 هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده و در حال مقاوم‌سازی است.
وی بهسازی روستاها و مکان‌های عمومی به ویژه در روستاها را ضروری دانست و گفت: امسال 6.5 میلیارد تومان برای بهسازی 32 روستای نهاوند تخصیص یافته که تاکنون 16 روستا بهسازی و به اتمام رسیده و تا پایان سال نیز 16 روستای باقیمانده نیز بهسازی می‌شود.
فرماندار نهاوند به آموزش روستاییان توسط امدادگران هلال احمر در نهاوند اشاره کرد و افزود: تاکنون در 50 روستای این شهرستان دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی با همکاری هلال احمر، بسیج و بنیاد مسکن برگزار شده و بیش از 3 هزار نفر آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.
وی به آموزش دهیاران هر روستا در نهاوند اشاره کرد و بیان کرد: هر دهیار به عنوان مسئول ستاد بحران در سطح روستاها می‌تواند در راستای کمک به حادثه‌دیدگان در هنگام بروز حادثه نقش مهمی در کمک‌رسانی فوری به آنها دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول