اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی:

کلاس‌های درس فرسوده در آذربایجان غربی بهسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: کلاس‌های درس فرسوده در مناطق مختلف آذربایجان غربی بهسازی و ساماندهی می‌شوند.

کلاس‌های درس فرسوده در آذربایجان غربی بهسازی می‌شوند
فریبرز اسمعیل‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه کلاس‌های درس فرسوده در مناطق مختلف آذربایجان غربی بهسازی و ساماندهی می‌شوند، اظهار داشت: چنانچه اعتبارات موردنیاز برای این امر از منابع ملی تامین شود انتظار می‌‌رود عملیات اجرایی تعداد کلاس درسی که در برنامه وجود دارد برای تعمیر و بازسازی تمام شود به طوری که در مدارس پیش‌بینی شده بهسازی کامل با استفاده از نیروی انسانی مجرب انجام شود.
وی تصریح کرد: اگر مدارسی که بافت فرسوده دارند در طول سه سال از شرایط سازه‌ای مناسب برخوردار شوند در صورت وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله شاهد از دست رفتن فرزندان مردم و رخ دادن خسارات‌های مالی و صدمات جسمی نخواهیم بود، لذا برای محقق شدن این امر باید مسئولان همه دستگاه‌های اجرایی همکاری مضاعفی نشان دهند.
این مسئول به لزوم توجه کردن به امر مقاوم‌سازی اماکن و پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: موضوع مقاوم‌سازی باید در همه پروژه‌های مهم‌ و عمومی مورد توجه جدی قرار بگیرد تا میزان وقوع تلفات و خسارات در حوادث مختلف به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی مقاوم‌سازی مدارس به صورت علمی طراحی می‌شود، ادامه داد: طرح‌هایی که برای اجرایی شدن در مدارس استان مورد تایید قرار می‌گیرد در یک کمیته فنی سازمان نوسازی کشور با حضور اساتید مجرب و نمایندگان پژوهشکده بین‌المللی زلزله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت دریافت تایید نهایی به مرحله اجرا درآیند.
اسمعیل‌زاده به اجرای طرح بهسازی نسبی در مدارس سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه مدارس فرسوده کشور از خصوصیات یکسان برخوردار هستند سازمان نوسازی طرح بهسازی نسبی برای اجرا کردن ارائه داد لذا این طرح به دلیل کاهش زمان فرآیند مطالعات مقاوم‌سازی، افزایش سرعت، کیفیت عملیات، کاهش هزینه‌های تمام شده اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول