اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

روحانیان مدیریت بیشتری بر هیئت‌ها داشته باشند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: روحانیان هدایت و مدیریت بیشتری بر هیئت‌های عزاداری داشته باشند.

روحانیان مدیریت بیشتری بر هیئت‌ها داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران سعید افشارنادری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور امام جمعه فیروزکوه و جمعی از مسئولان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، از اعضای شورای فرهنگ عمومی، مدیران و مسئولان که در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی همکاری داشته‌اند، تقدیر کرد.
وی اضافه کرد: در شهرستان فیروزکوه برنامه‌های فرهنگی زیادی به اجرا درآمد که از جمله آنها برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس شرق استان تهران، یادواره‌های شهدای شهر و روستا، جلسات توجیهی اولیا و مربیان، همایش‌هایی برای خانواده‏ها، جشن‌های ملی و مذهبی و همایش‌های ورزشی بوده است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: همه این برنامه‏ها در راستای توسعه فرهنگ عمومی و اجتماعی مردم، دانشجویان، جوانان و همه آحاد در شهرستان فیروزکوه برگزار شده است.
افشارنادری ادامه داد: همه دستگاه‌ها به نوعی در این برنامه‏ها میزبان بودند و با بسترسازی و همکاری در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند.
وی اضافه کرد: قبل از ورود به ماه محرم، هفته بسیج را پشت سر گذاشتیم که در واقع این هفته زمانی برای پاسداشت، گرامیداشت و تجلیل از بسیجیان و ترویج و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: در ارتباط با دستاوردهای کشور در عرصه‌های مختلف مدیون بسیجیان و تفکر خالصانه بسیجیان هستیم.
افشارنادری گفت: بسیج به معنی اخلاص، کار برای رضای خدا، ولایت‌مداری، تصویر سیره ائمه (ع) و کار کردن در راه خدا و مردم بدون توقع و چشمداشت است.
وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در حال متحول کردن دنیاست، تاکید کرد: تفکر بسیجی جوهره‌ای برای سازندگی و اسلام و یکی از مسیرهای فرهنگ عمومی است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: همه ما باید در جامعه تفکر بسیجی و اتحاد ملی را توسعه دهیم.
افشارنادری با بیان اینکه این فرهنگ عمومی به عنوان مشی مردمی و ملی در جامعه شکل گرفته است، ادامه داد: این انسجام و تشکل خدایی به برکت امام راحل به وجود آمده و ما باید آن را حفظ و آسیب‌شناسی کنیم تا از دایره دشمن و متلاشی شدن در مصون باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به سخنانی که مقام معظم رهبری در جمع روحانیت در ارتباط با ماه محرم بیان کردند، باید این ایام را گرامی داشت و مراسم سینه‌زنی، مداحی، نوحه‌خوانی، سوگواری و عزاداری به خوبی در بین مردم برپا شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: همه باید به تبیین واقعه عاشورا بپردازیم و دستاوردها، پیام‌ها و درس‌های عاشورا را نمایانگر کنیم.
افشارنادری افزود: شرایط استبدادی هر زمان را نباید با واقعه عاشورا تطبیق دهیم و نباید استبداد و استعمار را وارد این عرصه مقدس کنیم.
وی اضافه کرد: روحانیت باید هدایت و مدیریت بیشتری بر هیئت‌های عزاداری اعمال کنند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان کرد: ماه محرم نباید زیاد مداح‏محور باشد و روحانیت نباید در حاشیه قرار گیرد.
افشارنادری تاکید کرد: روحانیان باید با توجه به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر بیشتر به ترویج این فرهنگ اساسی و مهم در جامعه اسلامی بپردازند و این فرهنگ را بین مردم بسط و شرح دهند تا تعادل اسلامی در جامعه فرهنگ‌سازی شود و مردم این عمل انکارنشدنی را در الگوی امور خود قرار دهند.
این جلسه با حضور کیهور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه، سراج رئیس اداره تربیت بدنی فیروزکوه، سنایی رئیس اداره اطلاعات این شهرستان، رضوانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه و سایر مسئولان برگزار شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول