اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

روحانیان در صیانت از انقلاب مجاهدت جاودانه دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: روحانیان در سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی مجاهدتی جاودانه دارند و نقش پیشرو را به خوبی ایفا کردند.

روحانیان در صیانت از انقلاب مجاهدت جاودانه دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات روحانیان شهرستان نیر که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ پرفراز و نشیب این کشور روحانیان و علما همیشه در صدر تحولات و نجات ملت ایران از صحنه‌های استبداد و استثمار بودند به طوری که شهدای بسیاری در این راه تقدیم اسلام و آرمان‌های آن شده است.
وی نقش روشنگری روحانیان را در شناخت دشمن و توطئه‌های ننگین آنها تبیین کرد و افزود: روحانیان همیشه با به صدا درآوردن زنگ هوشیاری، بصیرت و آگاهی سعی کردند در بسیاری از حوزه‌ها مردم را از گمراهی و ضلالت ظاهری و حقیقی نجات دهند که این هدایتگری در دوران ارزشمند انقلاب اسلامی حائز اهمیت و دارای برجستگی ویژه بوده است.
مقدسی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب ارزش‌ها و آرمان‌های حقیقی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: تبیین و روشنگری این ارزش‌ها با اراده و همت روحانیان انجام می‌شود چرا که آنها با آشنا بودن به نقش و جایگاه تبلیغ و ترویج دین تلاش می‌کنند تا جماعت زیادی با شناخت و کسب معرفت رو به سوی حقیقت و شناخت آن بیاورد.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از کمبودها در توجه به روحانیان و غفلت‌ها خاطر نشان کرد: ما امروز باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا روحانیان در کمال عزتمندی و حفظ آبرو بتوانند وظیفه خطیر خود را در هدایت و روشنگری افکار جامعه انجام دهند.
وی یکی از نیازهای اساسی روحانیان را در تبلیغ مناسب و انجام وظیفه خطیر هدایتگری وجود یک سرپناه مناسب و قابل اتکا توصیف کرد و ادامه داد: شهرستان نیر همچنان از کمبود خانه عالم رنج می‌برد که در این زمینه از بنیاد مسکن و تبلیغات اسلامی انتظار داریم با اولویت روستاهای محروم اقدام به ساخت خانه‌های عالم کنند.
به گزارش فارس، امام جمعه نیر اضافه کرد: هم اکنون چهار باب خانه عالم در این شهرستان در حال ساخت است که با احتساب پنج باب ساخته شده مجموع خانه‌های عالم روستایی در این شهرستان با وجود روستاهای پراکنده به کمتر از 10 مورد می‌رسد.
وی فعالیت 15 نفر از روحانیان را در این منطقه یادآور شد و گفت: ‌ما برای اسکان این روحانیان نیازمند ساخت بیش از شش باب خانه عالم دیگر هستیم که در این زمینه باید مسئولان استان از اعتبارات فرهنگی سفر رئیس جمهور اعتباری را اختصاص دهند.
به گزارش فارس، در این جلسه فرماندار نیر از عظمت و شایستگی روحانیان در بیداری امت و دشمن‌ستیزی یاد کرد و افزود: روحانیان همیشه در تبلیغ و ترویج درست احکام اسلامی به وظیفه خطیر خود عمل کردند و همیشه در سنگر فرهنگی و اعتقادی توانسته‌اند رسالت عظیم خود را به سرانجام برسانند.
سیدحمید عباداللهی اظهار داشت: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگر به مبانی تربیتی ملهم از اندیشه اسلام نیاز دارد که در این باب حضور روحانیان می‌تواند تبیین و تفسیرگر این موضوع باشد.
وی به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: برای جلب مشارکت مردمی در عرصه انتخابات به عنوان نماد دموکراسی دینی و ارزشی ما به روشنگری روحانیان نیاز داریم تا آنها با برشمردن شاخصه‌های انتخاب اصلح مردم را به انتخاب درست دعوت کرده و به گرم شدن تنور انتخابات کمک کنند.
فرماندار نیر در پایان سخنان خود تصریح کرد: با تزریق اعتبارات بیشتر تلاش می‌کنیم تا در سطح وسیع‌تر بتوانیم اقدامات مفید و مؤثری را در فراهم کردن زمینه فعالیت و تبلیغ روحانیان در روستاها بسترسازی کنیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول