اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی خبر داد:

تولید 1.6 میلیون تن آبزی در چشم‌انداز 20 ساله ایران

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی گفت: تولید 1.6 میلیون تن آبزی از اهداف ما در چشم‌انداز 20 ساله کشور است.

تولید 1.6 میلیون تن آبزی در چشم‌انداز 20 ساله ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، مریم فلاحی بعد از ظهر امروز در جمع محققان شیلات در هتل نرگس زیباکنار تولید محصول آبزیان در کشور را 580 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: از این مقدار 250 هزار تن سهم آبزی‌پروری، 90 هزار تن آبزی سردآبی و بیش از 160 هزار تن ماهی گرمابی است.
وی با اشاره به هدف‌گذاری شیلات ایران در چشم‌انداز بیست ساله، بیان داشت: 1.6 میلیون تن تولید آبزیان از اهداف ما در چشم‌انداز بیست ساله است و برای رسیدن به این هدف برگزاری همایش‌های ملی آبزیان تاثیرگذار است.
دبیر همایش ملی آبزی‌پروری ایران، با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش ملی آبزیان اذعان داشت: در 20 شهریور امسال تعداد یک‌هزار و 508 مقاله به دبیرخانه رسید که برای آنها حدود 270 داور را انتخاب کردیم.
وی با برشمردن محورهای همایش افزود: تکثیر و پرورش، فناوری‌های نوین، بیوتکنولوژی اصلاح‌نژاد، مدیریت بازسازی ذخایر و اقتصاد و بازاریابی و... از جمله محور برگزاری این همایش است.
فلاحی با اشاره به تعداد پذیرش مقاله‌ها خاطرنشان کرد: از تعداد مقاله‌های رسیده، 56 مقاله معرفی شدند که در این همایش به صورت سخنرانی و برخی مقالات نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.
رئیس ستاد همایش ملی آبزی‌پروری ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: همایش ملی آبزی‌پروری ایران جزو نخستین همایش‌هایی است که مجوز برگزاری آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر شده و این امر نشان از اهمیت بالای برگزاری این همایش در سطح ملی دارد.
عباسعلی مطلبی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با برگزاری این همایش نقشه صحیح راه برای توسعه آبزی‌پروری را تهیه کنیم، خاطرنشان کرد: طبق برنامه افق 1404 باید در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان را تا 13 کیلو برای هر فرد افزایش دهیم که لازمه این امر تولید بیشتر آبزیان تا رسیدن به مرز دو میلیون تن در کشور است.
همایش مذکور با هدف ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه آبزی‌پروری، جمع‌بندی نظرات متخصصان، کارشناسان، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در راستای تدوین جامع نقشه راه توسعه آبزی‌پروری به مدت دو روز در هتل نرگس زیباکنار در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول