اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کیان:

شهر کیان 20 هزار متر مربع فضای سبز دارد

خبرگزاری فارس: شهردار کیان گفت: مجموع مساحت فضاهای سبز شهر کیان به 20 هزار متر مربع افزایش یافت.

شهر کیان 20 هزار متر مربع فضای سبز دارد
حمیدرضا دانش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با اجرای طرح چمن‌کاری در سطح شهر کیان سرانه فضای سبز شهر کیان 2.5 متر مربع به 4.5 متر مربع افزایش یافت.
وی با اشاره به مکان‌های اجرایی طرح چمن‌کاری شهر کیان در سال‌جاری، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مساحتی از محله‌های بلوار انقلاب، بلوار آزادگان، گلزار شهدا، پارک محله‌ای کوی امام حسین(ع) این شهر چمن‌کاری شده است.
دانش استفاده از سیستم آبیاری نوین به‌منظور آبیاری فضاهای سبز این شهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: تاکنون افزون بر 10 هزار متر مربع از مجموع فضاهای سبز این شهر با استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای آبیاری شده است.
شهردار کیان هدف از اجرای طرح آبیاری تحت فشار را صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان و ادامه داد: با توجه به کاهش سطح بارش و سفره‌های زیرزمینی آب، استفاده از روش‌های مدرن آبیاری اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح، گفت: جلوگیری از رشد بی‎رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن آبیاری در اراضی شیب‌دار، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک، کنترل‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه از مزایای آبیاری به روش تحت فشار است.
دانش تصریح کرد: کنترل آب، صرفه جویی و بالا بردن راندمان آبیاری در روش‌های سنتی موجود، نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارد که باید با تدابیر خاص این مهم هرچه سریعتر مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه بر ضرورت گسترش فضاهای سبز شهری تأکید کرد و گفت: فضای سبز برخلاف معنایی که ممکن است در ذهن ایجاد کند، تنها محلی دارای درخت و گیاه نیست، بلکه نماد و سمبلی از تفکرات فرهنگی و اجتماعی یک جامعه است.
شهردار کیان با تأکید بر اینکه فضاهای سبز اشکال گوناگون به خود می‌گیرند، گفت: فضاهای سبز بنا به تراکم محیط شهری و کاربردی که دارند، مساحت و جایگاه‌های متفاوتی را اشغال می‌کنند.
وی تصریح کرد: ضروری است قبل از هر اقدامی درباره فضای سبز شهری، شرایط خاص آب و هوایی کشور را در انتخاب گونه‌های مناسب به طوری که همگام با طبیعت باشد مورد توجه قرار داد و شرایط محیطی و اقلیمی را نیز شناسایی کرد.
دانش تأکید کرد: ضرورت توجه به فضای سبز شهری در طرح‌های توسعه شهری در سال‌های اخیر در کشور ما آنچه بیش از هر چیز در بخش مدیریت فضای سبز شهرداری‌ها مطرح بوده، ایجاد فضاهای سبز جدید و توسعه آنها بوده است، این در حالی است که حفظ و نگهداری فضاها و گونه‌های گیاهی که در واقع پتانسیل فضای سبز شهری ما را تشکیل می‌دهد، می‌تواند از شتاب و خلق فضاهای جدید جلوگیری کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول