اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با هدف توسعه فضای سبز شهری اجرا شد؛

کاشت فضای سبز عمودی در باغچه‌های شهروندان جنوب تهران

خبرگزاری فارس: مرکز آموزش گل و گیاه منطقه 15 با هدف گسترس فضای سبز و جلوگیری از آلودگی هوا و صدا اقدام به کاشت فضای سبز عمودی در باغچه‌های منازل 40 شهروند سطح محدوده کرد.

کاشت فضای سبز عمودی در باغچه‌های شهروندان جنوب تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مرکز آموزش گل و گیاه منطقه 15 فضای سبز عمودی در باغچه‌های شهروندان جنوب تهران را کاشت.
با توجه به افزایش قیمت زمین، افزایش جمعیت، بالا رفتن میزان و تراکم ساخت و سازها و ... توسعه فضای سبز در کلانشهرها با مشکلات زیادی مواجه شده و با کمبود سطوح مسطح در شهرها، سطح عمودی و سطوح شیب‌دار در حاشیه بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و بدنه‌های شهر همچون دیوارهای منازل از اهمیت زیادی برخوردار شده که در این راستا توسعه فضای سبز عمودی در دستور کار منطقه قرار گرفته است.
مرکز آموزش گل و گیاه منطقه در یک اقدام ویژه نسبت به کاشت گیاهان ایجاد کننده فضای سبز عمودی در مجاورت دیوارها و فضای‌های بلااستفاده منازل شهروندان سطح منطقه، (در هر ناحیه پنج باغچه و در مجموع 40 باغچه) اقدام کرده است.
این گزارش حاکی است، در این راستا گونه‌های گیاهی یاس امین الدوله، پیچ گلیسین، پاپیتال، رز رونده، پیچ اناری و آبشار طلایی در باغچه‌های منازل شهروندان بنا بر وسعت آنها کاشته شد.
این اقدام علاوه بر مزایای ذکر شده، به تعدیل درجه حرارت محیط، جلوگیری از فرسایش خاک، پوشاندن مناظر زشت و نا مطلوب، بهبود بهداشت و سلامت روانی و اجتماعی، ایجاد اطمینان و امنیت روانی برای رانندگان در حین عبور، ایجاد مناظر جالب و چشم انداز زیبا، ترغیب بیشتر مردم به عبور پیاده و یا دو چرخه از پیاده روهای شهری و افزایش سطوح نرم و کاهش سطوح سخت کمک می‌کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول