اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

شعارهای میدان التحریر امتداد حرکت شهداست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: شعارهایی که از میدان التحریر مصر به گوش می‌رسد امتداد حرکت شهداست.

شعارهای میدان التحریر امتداد حرکت شهداست
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی ظهر امروز در بیست و پنجمین یادواره شهدای فرهنگی استان شعارهای میدان التحریر مصر را امتداد حرکت شهدا دانست.
وی با تاکید بر اینکه این جلسات و یادواره‌ها باید برای گرامیداشت نام شهدا برگزار شود،‌ گفت: برگزاری یادواره‌ها به دلیل تعارف و برای حفظ ظاهر نوعی آفت است و اگر این روند ادامه یابد باعث استحاله شدن یک نسل می‌شود.
حاجتی افزود: همین اتفاقات و استحاله شدن یک نسل باعث شد نسلی که پیامبر، امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه (س) را دیده بودند در واقعه عاشورا مقابل لشکر امام حسین (ع) بایستند و دعوتنامه‌های خود را منکر می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه این یادواره‌ها نباید با تعارف برگزار شود،‌ گفت: شهدا به این جلسات نیاز ندارند، بلکه ما هستیم که به این جلسات نیاز داریم و شهدا دارند حاجت روا می‌کنند.
امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: شعارهایی که از میدان التحریر به گوش می‌رسد امتداد حرکت شهداست.
وی افزود: امروز تحولات بسیار عظیم و بی‌سابقه در دنیا اتفاق می‌افتد که از اثرات فداکاری‌های شهداست و این را بارها از افرادی که اعتقادی به انقلاب اسلامی ما نداشتند هم شنیده‌ایم.
حاجتی ادامه داد: آمریکا با کمک دیگر کشورها و با صرف میلیاردها دلار بارها سعی کرده ایران را از هم بپاشد،‌ حتی وعده الحاق کویت را به کشور عراق داده بود، اما جوانان ما با کمترین امکانات مقاومت و در این راه جان خود را نثار کردند.
وی تاکید کرد: اگر این جانفشانی‌ها را به نسل جدید و جوان خود یادآوری نکنیم خیانت کرده‌ایم.
وی افزود: جوانان باید بدانند پدران،‌ برادران و معلمان آنها با کمترین تجهیزات و در جنگی نابرابر که دو برابر جنگ جهانی دوم طول کشید پایداری کردند.
حاجتی با بیان اینکه ما مرهون خون شهدا هستیم، اظهار داشت: با جانفشانی‌های شهدا هم اکنون فضا تغییر کرده و فضای بیداری اسلامی جهان را فراگرفته است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول