اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

ارتقای دانش مقابله با حوادث آسیب‌ها را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: ارتقای دانش و مهارت مقابله با حوادث و بلایای طبیعی آسیب‌های به وقوع آمده در زمان زلزله و بحران را به حداقل رسانده و کاهش می‌دهد.

ارتقای دانش مقابله با حوادث آسیب‌ها را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه قائم اردبیل اظهار داشت: ارتقای فرهنگ ایمنی در مدارس در راستای آموزش دانش‌آموزان انجام می‌شود تا کمتر شاهد آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی در بین مردم باشیم.
وی با بیان اینکه مردم همواره طالب آرامش هستند افزود: بلایای طبیعی جزو موارد پیش‌بینی نشده هستند که برای دوام این آرامش باید نسبت به ارتقای آگاهی و سطح دانش خود در راستای برخورد آرام با حوادث اقدام کنیم.
معاون استاندار اردبیل بیان داشت: کشور ما بستر زلزله است و هر  2.4 سال یک‌بار یک زلزله با قدرت 5.6 در کشور ما رخ می‌دهد.
بیگدلو کاستن از آسیب‌ها و تلفات در هنگام وقوع زلزله را از اهداف برگزاری این مانورها اعلام کرد و افزود: کشور ما بافت نیمه روستایی دارد و فرهنگ ساخت و ساز نامقاوم بر آن حاکم است و در این بین نیز اغلب ساختمان‌های ساخته شده از خشت و چوب است که با تولید آوار سنگین سبب مرگ و میر فراوان در هنگام وقوع زلزله بوده به طوری که قسمتی از تلفات را ساختمان‌هایی سنگین به خود اختصاص داده است.
وی با تاکید بر اصلاح الگوی ساخت و ساز در حوزه شهری استفاده از مصالح ساختمانی مناسب و سبک‌تر را در ساختمان‌سازی‌ها توصیه کرد و ابراز داشت: باید با برگزاری مانورها، برگزاری نمایشگاه‌ها و نشان دادن مصالح ساختمانی و الگوپذیری از کشورهای دارای توان بالا تلفات زلزله‌ها را تا حد محسوس کاهش دهیم.
این مسئول افزایش سطح اطلاعات دانش‌آموزان در رابطه با زلزله را مناسب اعلام کرد و افزود: برگزاری مانورها به دنبال آموزش همگانی به صورت ملی می‌تواند موثر بوده و زمینه ارتقای آگاهی‌ها را فراهم آورد.
وی دانش‌آموزان را سفیران اطلاع‌رسانی مانور در خانواده‌ها اعلام کرد و افزود: اکنون که دوران آرامش است باید این اطلاع‌رسانی و آموزش‌ها به طور دقیق انجام گرفته و آگاهی بخشی خانواده‌ها را افزون‌تر کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون استاندار اردبیل همچنین مطالعه دقیق، آسیب‌پذیری ساختمان‌ها را یادآور شد و اظهار داشت: ساختمان‌هایی همچون مدارس، ساختمان‌های دولتی و بخش‌های زیربنایی باید با اهتمام جدی ساخت و ساز شود و طبق آیین‌نامه 2 هزار و 800 مدرسه بیمارستان‌ها و ساختمان‌های امداد و نجات با حداکثر مقاومت احداث شود.
وی مدیریت بحران را در هنگام وقوع زلزله و حوادث طبیعی بسیار مهم دانست و گفت: بنیاد مسکن در روستاها اقدامات متناسبی  را انجام داده به طوری که با پرداخت وام‌های طولانی مدت با حداقل سود به سمت مقاوم‌سازی و اصلاح بافت سنتی حرکت کرده است.
بیگدلو در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بیشترین تلفات را در حوزه روستاها شاهد بودیم که روان‌سازی ارائه تسهیلات در این بخش‌ها می‌تواند روستاهای آبادتر، سالم‌تر و شاداب‌تری را ایجاد کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول