اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر و منتقد ادبی:

دفاع مقدس نگاه تمام هنرمندان را به سمت خود کشاند

خبرگزاری فارس: یک شاعر و منتقد ادبی استان بوشهر گفت: دفاع مقدس به عنوان یک پدیده عمومی و اتفاق اجتماعی نگاه همه شاعران و هنرمندان مردمی را به سمت خود کشاند.

دفاع مقدس نگاه تمام هنرمندان را به سمت خود کشاند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، علیرضا عمرانی ظهر امروز در نشست مشترک ادبی شاعران بوشهر و خورموج اظهار داشت: دفاع مقدس علاوه بر تاثیرگذاری‌های سیاسی و اقتصادی، نقش مهمی هم در تحولات اجتماعی کشور داشت.
وی افزود: دفاع مقدس به عنوان یک پدیده عمومی و اتفاق اجتماعی نگاه همه شاعران و هنرمندان مردمی را به سمت و سوی خود کشاند.
شاعر و منتقد ادبی بیان کرد: ادبیات مقاومت در طول هشت سال دفاع مقدس ذهنیت غالب هنرمندان متعهد را دگرگون کرد و در این راه شکلی عینی به رفتارهای ذهنی و زبانی شاعران بخشید.
وی افزود: ادبیات پایداری ما چه در دوران هشت سال دفاع مقدس که سیال، جاری و خیزنده بود و چه امروز که در لحظه‌های درنگ ناب و فرصت‌های سبز به تفکر درونی و احیای خود می‌پردازد همواره نقش اثرگذاری در تغییر و تحول باورها و نیز زمینه سازی‌های فرهنگی و اجتماعی داشته است.
عمرانی تصریح کرد: رویکرد دوباره شاعران ما به بیان حوادث دوره جنگ نشانگر حضور آنان در یک دوره «حسرت گرایی» دردناک اما اثرگذار و با ارزش است.
وی اضافه کرد: شعر دفاع مقدس دامنه‌دار است و هنوز نیز مشام ما را نوازش می‌دهد و به همین خاطر مجال پرداختن به تمام زوایای آن نیست و فراوان می‌توان از آن گفت و نوشت. 
مسئول انجمن دبی فایز دشتی نیز اظهار داشت: موجب افتخار است که امروز میزبان جمعی از پیشکسوتان و اهالی اندیشه و شعر استان هستیم و امیدواریم این تبادل اندیشه‌ها ادامه داشته باشد.
حمید زارعی افزود: نشست‌های ادبی ما چهارشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود و همواره یکی از برنامه‌های ما تبادل ادبی با شهرستان‌های دیگر است.
در ادامه شاعران به شعر خوانی پرداختند و سپس بر آرامگاه شاعر محلی سرا و منظومه سترگ کلاخا حاج علی مرادی حضور یافتند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول