اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان؛

نمایشگاه‌ ستارگان بصیرت در بقاع خراسان جنوبی برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه ستارگان بصیرت در امامزادگان استان خبر داد.

نمایشگاه‌ ستارگان بصیرت در بقاع خراسان جنوبی برپا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی صبح امروز در جمع فعالان قرآنی خراسان جنوبی اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در امامزادگان شاخص استان برپا می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه ستارگان بصیرت حاوی مجموعه نمایشگاهی ستارگان بصیرت ویژه شهدای بنی‌هاشم در واقعه کربلا است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در این مجموعه نمایشگاهی ویژگی‌ها و فضایل مسلم بن عقیل، حضرت علی اکبر، عبدالله بن مسلم، عون بن جعفرطیار، عبدالرحمن بن عقیل، موسی بن عقیل، محمد بن مسلم و محمدبن عبدالله از شهدای بنی هاشم در واقع کربلا بررسی شده است.
گرایلی تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند برای بازدید و بهره بردن از مطالب این نمایشگاه به بقاع متبرکه استان مراجعه کنند.
وی از برگزاری بصیرت عاشورایی در بقاع و اماکن متبرکه استان در ماه محرم نیز خبر داد و افزود: از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی سیاه‌پوش کردن کلیه بقاع و اماکن متبرکه و موقوفات و ادارات اوقاف، ارسال پیامک و پخش اطلاعیه با مضمون احادیثی از امام حسین‌ (ع)، احادیثی در باب عزاداری امام حسین (ع)، دعوت از مردم برای عزاداری در کنار بقاع متبرکه، اعلام برنامه‌های عزاداری اوقاف، به راه‌انداختن دسته سینه‌زنی نمادین تحت عنوان کاروان استقبال از امام حسین‌ و حرکت به سمت یکی از بقاع شاخص است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برپایی مراسم عزاداری مشتمل بر سخنرانی با محوریت احکام عزاداری و پیشواز از محرم در بقاع شاخص استان و اعلام برنامه‌های خاص اوقاف در ایام ماه محرم و صفر، اجرای برنامه پرسش و پاسخ در ماه محرم‌الحرام با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه در راستای ایجاد بصیرت عاشورایی و بینش سیاسی، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه ماه محرم در راستای آشنایی نسل جوان با معارف حسینی (ع) با عنوان "بصیرت عاشورایی" از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول