اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با طرح جمع‌آوری ماهواره؛

شهروندان خوزستانی 3870 دستگاه ماهواره تحویل دادند‌

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی خوزستان از موفق بودن‌ اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره در سطح استان خبر داد و گفت:‌ شهروندان خوزستانی ضمن استقبال از اجرای این طرح 3هزار و 870 دستگاه ماهواره تحویل نیروی انتظامی دادند.

شهروندان خوزستانی 3870 دستگاه ماهواره تحویل دادند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ عبدالله نظرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات خوبی در زمینه جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای در سطح استان در حال انجام است و بیشتر کشفیات نیروی انتظامی از نصابان،‌ نگهدارندگان، فروشندگان تجهیزات ماهواره‌ای و ماهواره‌های موجود در منظر عمومی بوده است.
وی به افزایش آمار کشفیات در دو ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در دو ماه گذشته،‌ 416 قبضه سلاح در استان کشف شد که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، همچنین در بحث کشفیات مواد مخدر در استان، با کشف 727 کیلوگرم انواع مواد مخدر‌ شاهد رشد 30 درصدی در این زمینه هستیم.
نظرپور از دستگیری 6 هزار و 222 نفر مجرم در دو ماه گذشته خبر داد و گفت:‌ در مهرماه و آذرماه سال‌جاری 2 هزار و 143 نفر سارق، 2 هزار و 286نفر قاچاقچی مواد مخدر و 346 نفر وارد کننده کالای قاچاق در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5 هزار و 667 مورد افزایش یافته است.
وی ادامه داد:‌ کشف 115 هزار و 725 لیتر انواع سوخت قاچاق‌ و جمع آوری 8هزار و 475مورد تجهیزات ماهواره‌ای از دیگر کشفیات نیروی انتظامی استان در دو ماه گذشته است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اضافه کرد: از دیگر اقدامات برجسته نیروی انتظامی خوزستان در دو ماهه گذشته انهدام 16باند بزرگ سرقت، کلاهبرداری و فروش سکه‌های تقلبی بوده که تأثیر بسزایی در کاهش وقوع جرایم در استان داشته است.
وی افزود: همچنین شش باند مواد مخدر در استان منهدم شد که به همراه آن‌ها بالغ بر 9کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شد که این امر بخش اعظمی از تولید شیشه در استان را کاهش داد و موجب پایین آمدن قیمت شیشه شد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان به پاکسازی 10 نقطه آلوده به مواد مخدر در سطح استان اشاره کرد و افزود:‌ با همکاری پلیس مواد مخدر 50 باب منزل مسکونی مربوط به فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر پلمب شد.
نظرپور بیان کرد: در مورد سرقت خودرو،‌ در دو ماهه گذشته سرقت 149 دستگاه خودرو ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19درصد کاهش داشتیم که از این تعداد 125 مورد کشف شده است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان تصریح کرد: 85 درصد از خودروهای سرقت شده کشف شدند و این نشانگر این واقعیت است که اکثر این سرقت‌ها کار مجرمانی است که برای مدت کوتاهی به خودرو نیاز دارند و پس از آن خودرو را در نقطه‌ای رها می‌کنند.
نظرپور از افزایش کشفیات و برخورد با مجرمان خبر داد و بیان کرد:‌ در ماه محرم طرح‌های انتظامی به منظور کنترل ترافیک و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مردم برنامه‌ریزی شده و در سطح استان به اجرا در می‌آید.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول