اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تیم جراحی نوزادی که قلبش خارج از سینه بود خبر داد:

وضعیت مطلوب جسمی نوزاد قزوینی

خبرگزاری فارس: مسئول تیم جراحی نوزادی که قلبش خارج از سینه بود گفت: وضعیت جسمی این نوزاد طی عمل جراحی که صورت گرفت مطلوب است.

وضعیت مطلوب جسمی نوزاد قزوینی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، صادق صادقی‌پور بیان کرد: کودکی که قلبش خارج از قفسه سینه قرار داشت و طی یک عمل جراحی موفق، قلب وی در سینه قرار گرفت، آخرین وضعیت جسمی‌اش مطلوب است.
وی ادامه داد: این کودک نیاز به انجام عمل جراحی تکمیلی دارد و ممکن است در صورت ناهنجاری‌های قلبی، احتیاج به جراحی قلب داشته باشد.
این پزشک متخصص در خصوص بیماری نادر این نوزاد توضیح داد: این یک نوع بیماری بسیار نادر است که قلب بیمار لخت و در خارج از بدن (زیر چانه) می‌تپد و فضای لازم در قفسه سینه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: چون امکان پوشش قلب برای این بیمار اغلب وجود ندارد ریسک جراحی بالاست البته در این مرحله نوزادی، جراح کودکان و نوزادان آشنایی بیشتری برای نقص‌های جداره شکم و سینه دارد، بنابراین با استفاده از فلاپ‌های پوستی به طور نسبی جاگذاری شد و پوشش روی قلب گذاشته شد.
در تاریخ بیست و هفتم آبان ماه سال جاری، در یک عمل جراحی طولانی مدت و نادر در مرکز آموزشی و درمانی کودکان قدس قزوین، قلب نوزاد سه‌روزه‌ای که خارج از قفسه سینه قرار داشت، با موفقیت درون قفسه سینه قرار گرفت، در این عمل جراحی، صادق صادقی‌پور رودسری فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان، علیرضا محمدزاده فوق تخصص جراحی توراکس، فرهنگ رزیدنت جراحی، مرضیه خضری متخصص بیهوشی، چنگیزی فوق تخصص جراحی قلب و صدیق رزیدنت بیهوشی و علی‌اکبر زینالو فوق تخصص قلب کودکان، محمد نوبخت فوق تخصص قلب اطفال و رضوانیان فوق تخصص نوزادان با درایت و حساسیت زیاد موفق به عمل این نوزاد شدند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول