اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌شورای ملی زیارت به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد

جدیدترین و مهم‌ترین تصمیمات دولت برای ارتقای خدمات‌دهی به زائران بارگاه رضوی

خبرگزاری فارس: شورای ملی زیارت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد‌ که در آن تصمیمات مهمی برای ارتقای خدمات‌دهی به زائران بارگاه رضوی تصویب شد.

جدیدترین و مهم‌ترین تصمیمات دولت برای ارتقای خدمات‌دهی به زائران بارگاه رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز که با حضور دکتر رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس و مدیران استان برگزار شد، علاوه بر بررسی روند اجرایی مصوبات گذشته شورا، 10 مصوبه جدید به منظور ارتقای خدمات‌دهی به زائران بارگاه رضوی به تصویب رسید.
وی افزود: در این جلسه همچنین مطالعات طرح ملی زیارت ارائه و مقرر شد تمام برنامه‌های عملیاتی در استان براساس این طرح تهیه و اجرایی شود.
وی در تشریح مصوبات جلسه شورا گفت: در یکی از این مصوبات معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی نهاد ریاست جمهور اعتبار جز 63 ردیف 505000 موضوع ترویج فرهنگ رضوی و زیارت بارگاه حضرت علی‌بن‌موسی ‌الرضا(ع) در سال 90 را تا سقف 2000 میلیارد ریال افزایش می‌دهد.
صلاحی خاطرنشان کرد: همچنین در شورای ملی زیارت مصوب شد به منظور اجرای مصوبه دولت در دور سوم سفر استانی ریاست محترم جمهور مبنی بر تامین سالانه 2000 میلیارد ریال برای موضوع زیارت در استان خراسان رضوی، نسبت به درج اعتباری معادل 2000 میلیارد ریال در لایحه بودجه سال 91 برای استان خراسان رضوی از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی اقدام شود.
وی با بیان اینکه در این جلسه با هدف تسریع در توسعه و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت رضا(ع) به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اجازه داد شد تا به میزان حداقل دو برابر سپرده گذاری به ذینفع، تسهیلات قرض‌الحسنه با دوره بازپرداخت سه ساله و اقساط 6 ماهه اقدام کند ،اظهار داشت: براساس این مصوبه بانک مکلف شد بابت ضمانت، بر اساس ضوابط و قوانین و مقررات جاری نسبت به ترهین اموال منقول و غیرمنقول سهل‌المعامله اقدام کند.
استاندار خراسان رضوی در تشریح مصوبات دیگر این جلسه گفت: به منظور تسریع در عملیات بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی(ع)، مقرر شد تا پیشنهادی به هیئت دولت ارائه شود که در آن استاندار خراسان رضوی به عنوان نماینده ویژه ریاست جمهوری در طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت رضا(ع) تعیین شود تا از آن پس تصمیماتی که توسط نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص امور اجرایی مورد یاد شده اتخاذ تصمیم می‌شود در حکم تصمیمات رئیس‌جمهور و هیئت وزیران بوده و لازم‌الاجرا باشد.
صلاحی ادامه داد: در مصوبه‌ای دیگر، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی مجاز شد تا از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال‌های برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور نسبت به واگذاری تسهیلات و پرداخت سود وام‌های پرداختی در قالب برنامه کمک‌های فنی و اعتباری وفق آئین‌نامه‌ای که به تصویب آن شورا می‌رسد، اقدام نماید.
‌وی با بیان اینکه در این جلسه همچنین طرح‌ها و پروژه‌های تهیه شده در کارگروه استانی موضوع توسعه کمی و کیفی زیارت حضرت رضا(ع‌)، برای اجرا از محل اعتبارات ابلاغی سال 90 کارگروه ملی زیارت به تصویب رسید، اظهار داشت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور نیز ملزم شد تا اعتبار مورد نیاز مصوبات گذشته کارگروه ملی زیارت را در لایحه بودجه سال 91 درج و تامین اعتبار کند.
استاندار خراسان رضوی همچنین از مصوبه دیگر این شورا برای تشکیل معاونت زیارت استانداری خبر داد و گفت: براساس این مصوبه به منظور تامین نیروی انسانی و تکمیل کادر تشکیلات مصوب معاونت زیارت در استانداری خراسان رضوی، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی
ریاست جمهوری نسبت به صدور مجوز استخدام 30 کارشناس ارشد اقدام تا استانداری حداکثر تا پایان سال 90 نسبت به بکارگیری افراد واجد شرایط اقدام کند.
صلاحی همچنین گفت: براساس مصوبه دیگری در صورت تصویب مقام عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، این وزارتخانه مکلف می‌شود به منظور تقویت و حمایت بخش خصوصی و در راستای احیا و بازسازی بافت فرسوده و پیرامون حرم مطهر رضوی(ع)، واگذاری سهام شرکت عمران و مسکن سازان ثامن را از شمول مقررات سایر شرکت‌های اصل 44 قانون اساسی مستثنی کند.
وی از تعیین دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده تام‌الاختیار شورا برای پیگیری مصوبات در هیئت دولت خبر داد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول