اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تکواندو فارس خبر داد:

ثبت 5 هزار تکواندوکار فارس در بانک اطلاعاتی فدراسیون

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تکواندو استان فارس گفت: بیش از 5 هزار تکواندو کار از این استان در بانک اطلاعاتی فدراسیون ثبت شده و این رقم شامل تکواندو کارانی می‌شود که رده کمربندی آن‌ها بالای کمربند آبی است.

ثبت 5 هزار تکواندوکار فارس در بانک اطلاعاتی فدراسیون
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، عبدالرحمان صبردل شادمان اظهار داشت: از استان فارس بیش از 5 هزار تکواندو کار در بانک اطلاعاتی فدراسیون ثبت شده است و این رقم شامل تکواندو کارانی می‌شود که رده کمربندی آن‌ها بالای کمربند آبی است و با احتساب ورزشکارانی که زیر این رده کمربندی هستند و در باشگاه‌های مختلف فعالیت دارند، تکواندو این استان دارای پتانسیل بسیار بالایی از نظر وجود استعدادها و نیروی انسانی است.
وی گفت: این رشته ورزشی از سال 1361 در فارس فعالیت خود را آغاز کرده و در سال گذشته به لطف خدا و تلاش تمام دست‌اندرکاران طی اعلام رسمی فدراسیون توانستیم رتبه هفتم کشور را به دست آوریم که کسب این جایگاه، تحسین روسای هیئت‌های دیگر استان‌ها را به همراه داشت.
رئیس هیئت تکواندو استان فارس در مورد عملکرد تکواندو در سال جاری گفت: در سال 90 با توجه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سعی کردیم بر اساس تقویم فدراسیون و هیئت برنامه‌های خود را به اجرا درآوریم و در همین راستا، از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت، برگزاری و راه‌اندازی لیگ‌های استانی در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان و همچنین لیگ پومسه و لیگ چهار وزن المپیکی در دو بخش بانوان و آقایان بود که این اقدام با همکاری جامعه تکواندو صورت پذیرفت و این رقابت‌ها در تمام این بخش‌ها در حال برگزاری و یا در شرف آغاز است.
وی در ادامه در تشریح فعالیت‌های تکواندو استان فارس گفت: در سال جاری سه نفر از پومسه کاران این استان به عضویت تیم ملی در آمدند که این نفرات، فاطمه اسد پور به عنوان مربی تیم ملی بانوان در رقابت‌های جهانی روسیه و دانشجویان جهان در چین، اکبر فروزان و فاطمه روشن در رقابت‌های جهانی چین بودند.
شادمان افزود: در بخش مربیگری، آرش فدعم به نمایندگی از مربیان با دانش استان فارس در دوره مربیگری بین‌المللی کره جنوبی شرکت کرد که توانست با موفقیت این دوره را پشت سر بگذارد، همچنین در بخش داوری نیز داور بین‌المللی و با سابقه این استان عباس عطاریان نیز در رقابت‌های غرب آسیا در کشور عراق حضور داشت که در پایان برگزاری این مسابقات توانست به عنوان بهترین داور برگزیده شود و افتخاری دیگر برای تکواندو ورزش فارس به ارمغان آورد.
وی از برگزاری دوره مربیگری با حضور بیش از 60 مربی فعال از سراسر استان فارس و دیگر استان‌های همجوار، دعوت از حامد باربد، رسول باصری و محمد رضا شریفی به اردوی تیم ملی نوجوانان، تشکیل کمیته والدین و بهره‌مندی از تجربیات و نظرات ارزنده اولیای ورزشکاران را از دیگر برنامه‌ها و دست‌آوردهای هیئت تکواندو در سال جاری نام برد.
رئیس هیئت تکواندو این استان با بیان اینکه در سال گذشته و در رقابت‌های لیگ پومسه کشور توانستیم عنوان دوم را از آن خود کنیم خاطرنشان کرد: در سال جاری و با همکاری نیروی دریایی سپاه، تیم پومسه آقایان در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با نام ندسا فارس حضور دارد که در حال حاضر و پس از پایان هفته دوم مسابقات رده دوم را در جدول در اختیار دارد.
وی از دیگر افتخارات تکواندو استان فارس در سال جاری را میزبانی از رئیس، دبیر و دیگر مسئولان کمیته‌های مختلف فدراسیون و همچنین روسای هیئت تکواندو سراسر کشور در مهر ماه نام برد و همچنین بیان داشت: با تایید فدراسیون و چاپ کتاب جامع تکواندو توسط رسول زالی زاده از مربیان با دانش این استان، نشان داده شد که تکواندو فارس در کنار رشد فنی در زمینه‌های علمی نیز در حال رشد است.
شادمان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نیازهای تکواندو استان فارس، میزبانی رقابت‌های مختلف در سطح کشور است، که با توجه به توانمندی فارس در تکواندو و همچنین فرهنگ بالای مردم این استان، در صورت میزبانی از تیم‌های سایر نقاط کشور می‌توانیم افتخارات بیشتری را برای فارس و تکواندو این استان ثبت کنیم.
رئیس هیئت تکواندو استان فارس گفت: امیدوارم با تدبیر و تشخیص مدیرکل با تجربه ورزش و جوانان استان فارس و همان‌گونه که در صحبت‌های وی بارها یاد شده، شاهد عدالت و توازن در تخصیص اعتبارات به هیئت‌های ورزشی باشیم و با تجربه خود بتواند مشکلات ورزش استان را یکی پس از دیگری مرتفع سازد.
وی تصریح کرد: به عنوان یکی از روسای هیئت‌های ورزشی و به نمایندگی از جامعه تکواندو استان فارس هر گونه همکاری را با مدیرکل و دیگر مسئولان اداره کل ورزش و جوانان در راستای اهداف وزارت ورزش و اداره کل انجام می‌دهیم.
شادمان در پایان گفت: ورزش این استان نیازمند ثبات در مدیریت است و امیدوارم مسئولان فارس از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان این استان حمایت لازم را داشته باشند و همگی با یکدیگر کمک کنیم تا در رشته‌های ورزشی مختلف، شاهد رشد و بالندگی ورزشکاران استان فارس در عرصه‌های مختلف باشیم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول