اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط‌‌‌ زیست فارس خبر داد:

سرشماری حیوانات پستاندار در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط‌‌‌ زیست فارس از انجام عملیات سرشماری حیوانات پستاندار در فارس خبر داد.

سرشماری حیوانات پستاندار در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم کارنامی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سرشماری جمعیت حیوانات پستاندار استان فارس از 21 آبان ماه امسال در تمام مناطق شامل منطقه حفاظت شده، پارک‌های ملی، پناهگاه حیات ‌وحش و همچنین منطقه شکار ممنوع آغاز شده و تا 23 آذر ماه جاری ادامه دارد.
وی گفت: سرشماری جمعیت پستانداران این استان توسط کارشناسان محیط زیست طبیعی و ماموران اجرایی گارد محیط زیست فارس انجام می‌شود و هدف از این کار برآورد جمعیت پستانداران این استان، کسب اطلاع از تغییرات جمعیتی حیوانات نسبت به سنوات گذشته، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق و شناسایی مناطق مستعد برای ارتقای سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد به منظور احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار است.
کارنامی همچنین تصریح کرد: سرشماری جمعیت حیات وحش از مناطق در مدیریت سازمان محیط زیست به صورت سراسری در کشور انجام می‌شود.
وی افزود: در طول حدود یک ماه جمعیت پستانداران در مناطق چهارگانه استان فارس شامل پارک‌های ملی، پناهگاه حیات وحش مناطق حفاظت شده و مناطق شکار ممنوع سرشماری می‌شود و حیات وحش به ترتیب در پارک ملی بمو، پناهگاه حیات وحش بختگان، منطقه حفاظت شده بهرام گور، منطقه حفاظت شده لارستان، منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان و میانکتل، بیدبیده آباده، بصیران اقلید، آبشار مارگون، پادنا، و مل‌بلند فیروزآباد،توت سیاه و دره باغ بوانات، کوه سیاه ارسنجان، و کوه درای ممسنی، چاه نفت، کوهستان و مزایجان داراب، کوه گرم جهرم، میان‌جنگل فسا، خرمن‌کوه، کوه هوا و تنگ خور و سایر زیستگاه‌ها سرشماری می‌شود.
به گفته کارنامی طی این سرشماری تعداد حیات وحش استان به‌ ویژه علف‌خوران شامل کل و بز، آهو، جییر، گورخر، گوزن زرد، قوچ و میش شمارش می‌شود.
وی در ادامه گفت: 5، 9 درصد از کل مساحت استان فارس جزو مناطق حفاظت شده، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش هستند و علاوه بر آن سرشماری حیات وحش 16 منطقه شکار ممنوع نیز همزمان با مناطق چهارگانه صورت می‌پذیرد.
این مسئول در پایان تصریح کرد: استان فارس به دلیل اقلیم و پستی و بلندی متنوعی که دارد از قطب‌های تنوع زیستی در کشور محسوس می‌شود و این استان با داشتن 52 گونه پستاندار، حدود 8، 26 درصد کل گونه‌های پستاندار ایران را در خود جای داده است، و حفاظت از گونه‌های ارزشمند و در معرض تهدیدی مانند آهو، قوچ و میش، گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، پلنگ، خرس قهوه‌ای و ... از اهداف عمده و اولویت‌های کاری این اداره کل محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول