اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

عاشورا؛ نیم‌روزی که مظلومیت حسین را جاودان کرد

خبرگزاری فارس: عاشورا صحنه جاودانگی مظلومیت حسین (ع) است، روزی که حسین و یارانش با عشق تمام می‌روند تا به میعادگاهشان برسند.

عاشورا؛ نیم‌روزی که مظلومیت حسین را جاودان کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کاروان عشق دارد به سرزمین نینوا نزدیک می‌شود حسین با همه هستی‌اش به سوی قتلگاه عشق می‌آید دوباره دل‌‌ها حزن و اندوه گرفته است و دوباره دل‌ها بهانه کربلا دارد کاروان عشق امروز به کربلا می‌رسد.
همه کاروانیان می‌دانند به سوی چه می‌روند و می‌دانند که چه چیزی در کربلا در انتظارشان است اما با عشق تمام می‌روند تا به میعادگاهی که پیش از این رسول خدا خبرش را داده بود برسند.
دوباره کوفیان از امتحانی دیگر سرافکنده بیرون آمدند و در شهری که تا چند روز پیش هزاران نامه در آن به پسر رسول خدا فرستاده شد تا به کوفه بیاید امروز هیچ‌کس جز تن بیمار هانی کس دیگری از  فرستاده حسین (ع) حمایت نکرد و چه شرمساری بزرگی برای کوفیان شد.
اما حسین و اهل بیتش دل به نامه‌های کوفی نبسته است چراکه می‌داند این شهری است که پیش از این خون پدر بزرگوارش در محراب مسجدش ریخته شد و عده‌ای پس از شنیدن این خبر گفتند مگر علی نماز می‌خواند؟
شهری که روزی پدرش در میان خیل عظیم به ظاهر یارانش درد دلش را به چاه می‌گفت و جز چاه محرمی برای درد دلش نیافته بود.
حسین (ع) آمده است احیا کند دین جدش را دینی که در زمان امویان در حال نابودی بود و بدعت‌های زیادی را به خود دیده بود.
حسین (ع) با اهل بیتش به این سفر پرخطر آمد و حتی کودک شش ماه‌اش را نیز با خود آورد تا حقانیت سخنش بر هیچ‌کس پوشیده نباشد.
حسین (ع) با کاروانی که در نهایت از آن تنها 72 تن باقی می‌ماند به سوی کربلا می‌رود تا در نیمه روزی که عزت و آبروی انسان را به زیر سؤال می‌برد همه هستی‌اش را در راه خدا فدا کند از کودک شش ماهه تا یاران 60 ساله‌اش را.
حسین حجش را نیمه‌تمام گذاشت تا قربانی‌اش را در کربلا انجام دهد و طوافش را زینب در تل زینبیه و در میدان قتلگاه و چه زیبا در کربلا حج حسین (ع) کامل شد.
حسین (ع) جانش را فدا کرد تا اسلام ناب محمدی (ص) به جای بماند و با ظهور آخرین منجی از سلاله پاک احمد به قیام جهانی تبدیل شود.
امروز نیز فرزندی از سلاله پاک فاطمه (س) پرچم‌دار اسلام در کشور اسلامی ایران است و این بار نیز رسالتی دیگر بر دوش ما است تا سید علی که پرچم‌دار هدایت است را تنها نگذاریم و ای کاش از سرنوشت کوفیان که یک لحظه غفلت آنها به ذلتی ابدی برای آنها تبدیل شد درس بگیریم و با سید علی تا آخر خط بمانیم.
این بار نیز عده‌ای به نام دین و ولایت با سوء استفاده از مقدسات به جنگ دین آمده‌اند و پرچم‌های گوناگونی را در کشور بالا برده‌اند.
این بار نیز آزمونی دیگر در راه است پس باید با بصیرت و آگاهی از وقوع کربلایی دیگر جلوگیری کنیم.
یادداشت از مژگان حمیدی     
انتهای پیام/خ۲۰  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول