اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

تریبون عزای حسینی با تبلیغ کاندیداها معامله نشود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: بر تن کردن لباس عزای حسین لوای شرف و افتخاری است که اردبیلی‌ها همیشه به آن آراسته بودند.

تریبون عزای حسینی با تبلیغ کاندیداها معامله نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در همایش ریش‌سفیدان، معتمدان و روسای محلات اردبیل در مسجد عباسیه این شهر اظهار داشت: عزاداری بی‌نظیر مردم اردبیل فقط محصور به داخل استان نیست بلکه نمادی از عزاداری شیعه اهل بیت و نمود کاملی از اتحاد و اتفاق حسینیان اردبیل است که به حماسه عظیم و ماندگار مبدل شده است.
وی با تاکید بر مراقبت از عزاداری سالم و بی‌حاشیه با تاکید بر رعایت نظم و انضباط گفت: از مداحان و شعرا خواسته‌ایم تا در اشعار و برنامه‌های مداحی خود اوج بیداری و بصیرت عزادارن حسینی در اردبیل را به نمایش بگذارند تا مبادا با برخی اقدامات سبک و بی‌سرانجام ابهت و عظمت عزاداری دچار خدشه شود.
این مسئول محتوا و شکل عزاداری مردم اردبیل در ماه محرم را بی‌نظیر و برگرفته از یک تاریخ گویا و ممتاز برشمرد و گفت: نمونه بارز بصیرت و معرفت مردم این دیار در عزاداری را می‌توان در زمان‌شناسی و امام‌شناسی عزاداران حسینی مشاهده کرد که در سال 73 به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری پاسخ داده و با یک پالایش واقعی شکل و شمایل عزاداری حقیقی را به نمایش گذاشتند.
اکبری با اعلام اینکه مردم عزادار اردبیل در اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب همیشه در رفع آسیب‌ها و تهدیدهای عزاداری از لحاظ شکلی و محتوایی پیشگام بودند، تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار این خطه با تبعیت از فرمان رهبری و به جان و دل خریدن این فرمایشات در پاسداری از سوگواری حقیقی حسینی تلاش کردند و به معنای حقیقی عشق و ارادت و ولایت‌مداری خود را نشان دادند.
وی ادامه داد: عزاداران حسینی همه لباس‌های رنگارنگ را از تن خود بیرون کرده و با پوشیدن لباس عزای حسینی به عنوان لباس شرافت و آبرو کوشیدند تا به این آیین با شوکت جلا و عظمتی خاص ببخشند.
این مسئول گفت: مردم این دیار با اخلاص و ایمان لباس عزای حسینی را بر تن کردند و در این شهر بدون توجه به صدر و ذیل و نام و بی‌نام سعی کردند عزاداری قابل توصیف و با شکوهی را همه ساله در ماه محرم برگزار کنند و اوج وفاداری خود را به ساحت سید‌الشهدا نشان دهند.
فرماندار اردبیل بیان داشت: در این ایام که همه لباس عزا بر تن کرده و زیر پرچم امام حسین عاشقانه سینه و زنجیر می‌زنند نباید با پرداختن به برخی مسائل خلاف آداب و سنت محفل عزای حسینی را به محلی برای تبلیغ خود و دیگران تبدیل کنیم.
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه تریبون و محفل عزای حسینی تریبون عمومی با هدف نشان دادن عشق و ارادت به ساحت حسین‌بن‌علی است، گفت: ما نباید این تریبون را به خاطر تبلیغ فرد خاص یا گروهی معامله کرده و با آن معاوضه کنیم.
وی از مداحان و شعرا و گردانندگان دستجات عزاداری خواست با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس نهم، مجالس عزای حسینی را به محل تعریف و تمجید کاندیدا و یا فرد خاصی تبدیل نکنند و حرمت مسجد و تریبون عزای حسینی را حفظ کنند.
این مسئول از مساجد به عنوان اماکن مقدس و عمومی قابل تامل یاد کرد و بیان داشت: مسجد از آن هیچ کس نیست بلکه محل عزاداری، انجام فرایض دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است و باید قدر این سرمایه ارزشمند را بدانیم و از حیثیت و شرف آن مراقبت کنیم.
اکبری هر تحرک سیاسی و تبلیغی را قبل از موعد مقرر غیر‌‌قانونی توصیف کرد و افزود: در اماکن عمومی و تریبون‌های مردمی هیچ کس حق ندارد با هدف تبلیغ فرد خاص و کاندیدای مشخص مجلس عزا و نام و نشان حسینی را مصادره کند یا بخواهد از این محافل سوء استفاده کند.
فرماندار اردبیل نیز در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در هسته مرکزی شهر به هیچ وجه امکان راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی به کاندیداها داده نمی‌شود، ابراز داشت: بر اساس سابقه دور دهم انتخابات ریاست جمهوری که ستادهای انتخاباتی را از هسته مرکزی شهر به مناطق اطراف سوق دادیم برای انتخابات پیشرو نیز اجازه نخواهیم داد هسته مرکزی شهر جولان تبلیغ کاندیدایی باشد و اسباب ناراحتی و گله‌مندی مردم فراهم شود.
وی با اعلام اینکه برقراری نظم و انضباط و سلامت برگزاری انتخابات از همه عوامل برای ما با اهمیت‌تر است، تصریح کرد: بر اساس نظر‌سنجی‌های انجام شده از مردم، شاهد میزان رضایت‌مندی بالایی از این اقدام مطلوب فرمانداری اردبیل بودیم چرا که مردم در ترددهای روزانه خود و انجام کارهای ضروری با مشکلی مواجه نشدند.
فرماندار اردبیل با بیان اینکه اغلب تاسیسات حساس در هسته مرکزی شهر قرار دارد و مردم روزانه از این مراکز نظیر داروخانه‌ها، مطب پزشکان، بازار، مصلا، آتش‌نشانی و... خدمات دریافت می‌کنند، افزود: در انتخابات پیش‌رو به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد افرادی با سوء استفاده از جریان انتخابات بخواهند ستادی را در هسته مرکزی شهر راه‌اندازی کنند.
اکبری در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در فرصت سه ماه مانده به انتخابات به آرامش بیشتر فضای جامعه و دوری از هر گونه التهابات نیاز داریم و امیدواریم با تدبیر درست مسئولان امر به ویژه فرمانداری انتخابات سالم، بدون حاشیه و خدشه‌داری را شاهد باشیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول