اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خبر داد:

ایجاد بیش از هزار فصت شغلی برای مددجویان قمی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری هزار و 478 فرصت شغلی در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ایجاد شده است.

ایجاد بیش از هزار فصت شغلی برای مددجویان قمی
عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اشتغال خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: موضوع اشتغال یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مسیر حمایت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش است.
وی با بیان اینکه ساماندهی اشتغال در دو نگاه در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم صورت می‌گیرد، ادامه داد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهم کردن بستری برای آن دسته از خانواده‌های زیرپوشش است که توان فعالیت دارند و می‌توانند وارد چرخه اقتصادی شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: این خانواده‌ها می‌توانند به موقعیتی دست پیدا کنند که نیازی به کمک‌های مالی کمیته امداد نداشته باشند.
جلالی با بیان اینکه بیکاری منشا تمام آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، بیان کرد: خانواده‌هایی که توان کمتری دارند و ایجاد اشتغال آنها را خودکفا نمی‌کند با ایجاد بستر مناسب فعالیت‌هایی در سطح پایین‌تر حمایت می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد این قبیل فعالیت‌ها برای خانواده‌های زیرپوشش سبب می‌شود فشارهای روحی و روانی آنها برطرف شود چرا که کار و تلاش زمینه‌ای برای عدم بروز آسیب‌های اجتماعی را برای خانواده‌ها فراهم می‌سازد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری هزار و 478 فرصت شغلی در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ایجاد شده است که این میزان در سامانه رصد (سامانه ثبت اشتغال ملی) به ثبت رسیده است.
به گفته جلالی، 500 پرونده در زمینه ایجاد مشاغل خانگی نیز تاکنون تشکیل شده و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال اجرای طرح‌های مشاغل خانگی است.
وی با بیان اینکه این طرح از نیمه دوم سال جاری آغاز شده است، تصریح کرد: برای انجام و اجرای این طرح هزینه‌ای بالغ بر 90 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و تا پایان سال می‌توان از ظرفیت‌های اشتغال استفاده کرد.
جلالی با اشاره به اهمیت بحث آموزش در امر اشتغال، بیان کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری هزار و 182 نفر در 33 رشته شغلی آموزش دیدند که این طرح تا پایان سال نیز استمرار خواهد داشت.
وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای اشتغال نیازمند فرایند آموزش فنی و حرفه‌ای است که در راستای توانمندسازی خانواده‌ها در استان قم فراهم می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) استان قم خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرزندان آنها توان فعالیت داشته باشند، می‌توانند در بخش خصوصی و صنعتی مشغول به کار شوند.
جلالی عنوان کرد: در همین راستا در هشت ماه نخست سال جاری 154 نفر به بخش خصوصی معرفی شدند و با توجه به فعالیت در بخش‌های مختلف، روند موفقیت‌آمیزی برای استان قم در زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول