اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

سخت‌افزار و نرم‌افزار مساجد تراز نیست

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: در کشوری که متعلق به امام زمان (عج) است جایگاه مسجد باید رفیع باشد در حالی که مساجد از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تراز نیست.

سخت‌افزار و نرم‌افزار مساجد تراز نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: زمان و تکلیف دو مقوله مهمی است که دانش‌آموزان باید بدانند، یعنی زمان خود را درک کنند و با توجه به آن تکلیف خود را بدانند.
وی افزود: سهم دانش‌آموزان در تاریخ یک سهم اثرگذار است و آنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش بایسته و شایسته‌ای داشته‌اند و این قشر در بسیج بیشترین سهم را داشته و دارند.
استاندار بوشهر گفت: رسالت امروز ما ارتقا سهم تاریخی دانش‌آموزان است و این بدان معنی است که مسئولیت این قشر در فضای امروزی سنگین است.
استاندار بوشهر با اشاره به تاثیرگذاری کاروان‌های راهیان نور در دانش‌آموزان یادآور شد: اثرگذارترین حرکت در کشور بعد از هشت سال دفاع مقدس برگزاری کاروان‌های راهیان نور است و این کاروان‌ها بهترین پل ارتباطی بین نسلی به شمار می‌رود و اثر بسیار عمیقی بر بدنه دانش‌آموزی می‌گذارد.
جهانبخش اضافه کرد: استان بوشهر در دو سال اخیر بیشترین سهم اعزام به راهیان نور را داشته است و با توجه به ضرورت ارتقای سهم دانش‌آموزی در این کاروان‌ها، آمادگی برای فراهم کردن و تقویت زمینه‌های لازم در این راستا را داریم.
وی ادامه داد: امروز در عرصه جنگ نرم دشمن یکی از گروه‌های هدف دانش‌آموزان هستند بنابراین نباید با آنها انفعالی برخورد کرد.
استاندار بوشهر گفت: چون دشمن دارد با ما تهاجمی برخورد می‌کند باید دانش‌آموزان را فعال و تهاجمی تربیت کنیم.
جهانبخش بیان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با جنگ نرم مسیر فرهنگی است و اینکه نوجوانان را هدایت شده و مسجدی تربیت کنیم و انجمن‌های اسلامی را به این سمت هدایت کنیم.
وی افزود: در کشوری که متعلق به امام زمان (عج) است جایگاه مسجد باید رفیع باشد در حالی که مساجد از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تراز نیست.
جهانبخش تاکید کرد: باید زمینه‌های لازم برای حضور انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در این حوزه فراهم کنیم و آنان نیز باید مطالعات و طرح‌های پژوهشی مناسبی در این زمینه ارائه کنند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه خادمان برخی مساجد سبب راندن بچه‌ها از مسجد می‌شوند، گفت: باید کاری کنیم که علاقه و زمان ماندگاری بچه‌ها در مساجد بیشتر شود.
وی اظهار داشت: مساجدی که خادمان و هیئت امنای جوان و خوش فکر دارند در جذب جوانان و نوجوانان و همچنین افزایش زمان ماندگاری آنان در مساجد بسیار موفق عمل می‌کنند.
جهانبخش تصریح کرد: همچنین انجمن‌های اسلامی باید فعالیت‌های خود را به سمتی هدایت کند که بچه‌ها را به فعالیت‌های تشکیلاتی علاقمند و جذب کند که این امر اجرای برنامه‌ها را در این راستا در دانشگاه‌ها تسهیل خواهد کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول