اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت دیزل سنگین ایران‌:

‌ایران در رده 12 کشور دارنده دیزل سنگین قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت دیزل سنگین ایران گفت: ایران در زمره 12 کشور دارنده دیزل سنگین در دنیا است.

‌ایران در رده 12 کشور دارنده دیزل سنگین قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مصطفی میرسلیم ظهر امروز در آیین رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز رونمایی شد حاصل تلاش 400 نیروی انسانی در این شرکت بود.
وی با تاکید بر اینکه تفاوت این موتور با آنچه در سال 88 توسط رئیس‌ جمهور رونمایی شد در دوگانه‌سوز بودن آن است، افزود: این موتور با توان 80 درصد سوخت گاز و 20 درصد از گازوییل به عنوان آتش‌زنه بهره برده است.
میرسلیم با اشاره به اینکه این ترکیب آلایندگی این موتور را به حد صفر می‌رساند، افزود: این موازنه یک تعدیل مناسب برای سبد سوختی است.
وی با بیان اینکه با این تغییر سوخت بازده موتور دوگانه‌سوز تغییر نمی‌کند، افزود: این موتور باید هر دو تجهیزات گازسوز و گازوییلی را داشته باشد و این امر موجب افزایش قیمت این موتور می‌شود.
رئیس هیئت مدیره دیزل سنگین ایران تاکید کرد: پس از پنج ماه هزینه‌های ناشی از این شبکه سوخت‌رسانی با تفاوت قیمت گاز و گازوییل جبران می‌شود.
وی با بیان اینکه در طراحی و تولید این موتور دو دستاورد بزرگ برای کشور حاصل شده است، گفت: دستاورد نخست طراحی، هم‌بندی، آزمون و راه‌اندازی این موتور ملی بود و دستاورد دوم نیز تسلط داشتن به دانش فنی موتورهای دوگانه‌سوز است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح فعالیت‌های پژوهشی با همکاری این شرکت و دانشگاه مستمر بوده است، افزود: استفاده از رساله‌های دانشجویی در به دست آوردن این تجربه و فعالیت موثر بوده است.
میرسلیم این طرح را نمونه واقعی همکاری دانشگاه و صنعت عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح حمایت‌های دولت از این نمونه طرح‌ها بارز بوده است.
وی با تاکید بر اینکه با وجود  این مشکلات در طراحی و راه‌اندازی این موتورها نرخ فعلی ارز یارانه دادن به رقبای چینی است، افزود: باید این وضعیت برای استفاده بهتر از صنعت داخلی تغییر کند.
انتهای ‌پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول