اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور اعلام کرد:

واقع شدن شهرستان نور بر روی نوار زلزله

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نور با بیان اینکه شهرستان نور در نوار زلزله واقع شده است، گفت: این شهرستان در دو سمت جنوب از تهران و غرب از گیلان در معرض حادثه قرار دارد.

واقع شدن شهرستان نور بر روی  نوار زلزله
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری مانور ایمنی و زلزله شهرستان نور با اعلام اینکه شهرستان نور در نوار زلزله قرار دارد، اظهار داشت: این شهرستان در دو سمت جنوب از تهران و غرب از گیلان در معرض حادثه قرار دارد.
وی با توجه به حادثه‌خیز بودن این شهرستان به ویژه مناطق ییلاقی بر نظارت بیشتر بر ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: نظارت و کنترل بر ساخت و سازها باعث تسریع در امداد و نجات خواهد شد.
معاون فرماندار نور تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و در حریم رودخانه ها و ... موجب خسارات بیشتر می‌شود که دستگاه‌های متولی باید نظارت و کنترل خود را افزایش دهند.
کارشناس پیشگیری از اتفاقات و حریق آتشنشانی نور نیز در این جلسه پیش آمادگی برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را ضروری دانست و افزود: آمادگی، اطلاع‌رسانی و آموزش می‌تواند در امداد و نجات به‌موقع موثر و کمک بسیاری خوبی خواهد بود.
محمد رحمانی شناسایی و اطلاع از محل دقیق قرار گرفتن شیرهای اصلی ورودی گاز و آب و نیز کنتور برق توسط ساکنان را ضروری ذکر کرد تا در زمان وقوع حادثه در اولین فرصت شیرهای اصلی و کنتور برق قطع و از افزایش خسارات مانع شود.
وی تعیین محل اسکان موقت و دارا بودن امکانات اولیه را در مواقع ضروری از ضروریات اعلام کرد و گفت: در اطلاع‌رسانی و آموزش باید به مردم آگاهی داده شود که صدای آژیر در حوادث باید برای حادثه دیدگان آرامش دهنده باشد و اطمینان پیدا کنند که افرادی آماده به کار برای حمایت از آنان در صحنه حضور دارند.
سرپرست شهرداری بلده نیز بر لزوم ایجاد پایگاه هوایی امداد و نجات در منطقه تاکید کرد و گفت: در بخش بلده در یک بارندگی به‌دلیل ریزش سنگ راه‌ها مسدود می‌شود و تردد قطع و امکان امداد کاهش می‌یابد.
رضا سیمرد اظهار داشت: در بحث زلزله احتمالی در بلده اگر تمام امکانات استان هم متمرکز و هدایت شوند چون امکان دسترسی نیست در عمل امر امدادرسانی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: پایگاه امداد و نجات هوایی برای نجات مصدومان حادثه با سرعت عمل اقدام خواهد کرد و شاهد خسارات و تلفات کمتر خواهیم بود.
مانور ایمنی و زلزله فردا هشت آذر در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول