اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش زنجان خبر داد:

برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس زنجان خبر داد.

برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس زنجان
منصور مرادلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مانور سراسری زلزله به تبع و زلزله خیز بودن کشور در همه مدارس استان زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مانور به صورت پایلوت در همه مراکز شهرستان‌ها و مناطق استان اجرا می‌شود، ادامه داد: به منظور آشنایی دانش‌آموزان این مانور در همه مدارس استان زنجان برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مانور سراسری زلزله به صورت استانی امسال در مدرسه شاهد زینبیه برگزار می‌شود، ادامه داد: این مانور در روز هشتم آذر ماه اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و اورژانس از جمله نیروهایی هستند که آموزش و پرورش را در اجرای این مانور یاری می‌کنند، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز با انجام یک سری عملیات از جمله ارگان‌هایی است که همکاری‌های لازم را با آموزش و پرورش در این زمینه انجام می‌دهد.
مرادلو آتش‌نشانی و هلال‌ احمر را نیز از جمله دستگاه‌های اجرایی در این مانور عنوان کرد و افزود: هدف از حضور این دستگاه‌ها آموزش نحوه عملکرد به دانش‌آموزان در زمان‌های بحران است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با نحوه عملکرد در زمان وقوع زلزله به آنها برگزار شده است، ادامه داد: در حال حاضر جمعیت بسیاری در مدارس مشغول به تحصیل هستند و به همین دلیل آشنایی دانش‌آموزان کمک شایانی به ارتقای سطح آگاهی جامعه در زمینه موارد مختلف می‌کند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف بسیار مهم این مانور حفظ خونسردی افراد در زمان بحران و وقوع بلایای طبیعی است، اضافه کرد: کمک به دیگران و نحوه فرار از مصدومیت از جمله مواردی است که در آموزش دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به آموزش دانش‌آموزان از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی افزود: توزیع نوار و فیلم‌های آموزشی از جمله اقداماتی است که آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه ارتقای آگاهی دانش‌آموزان در زمان وقوع بلایای طبیعی انجام داده است.
مرادلو با بیان اینکه در حال حاضر 182 هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان به تحصیل اشتغال دارند، ادامه داد: با احتساب خانواده دانش‌آموزان می‌توان گفت که آموزش و پرورش استان زنجان 500 هزار نفر را با اجرای برنامه‌های آموزشی زیر پوشش قرار داده است.
وی با بیان اینکه در اجرای مانور تاکید مسئولان بر نحوه پناهگیری و جان پناه مناسب است، ادامه داد: انتخاب محل‌هایی که برای پناهگیری مناسب هستند از جمله مواردی است که به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان در طول سال اقدام به آموزش دانش‌آموزان می‌کند، اضافه کرد: آشنایی با زلزله و نحوه عملکرد نباید محدود به یک روز و زمان خاص باشد، بلکه دانش‌آموزان باید هر زمان آمادگی لازم را به منظور عمل در زمان وقوع زلزله را داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مانور امسال اجرای مانور در ادارات تابعه آموزش و پرورش برای کارمندان است، گفت: با انجام این کار کارمندان نیز نحوه عملکرد بهتر در زمان زلزله را آموزش می‌بینند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول