اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سمنان تاکید کرد:

توجه به زلزله به عنوان مهم‏ترین بلای طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار سمنان بر لزوم توجه به زلزله به عنوان مهم‏ترین بلای طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

توجه به زلزله به عنوان مهم‏ترین بلای طبیعی
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اقوامی‏پناه بعد از ظهر امروز در جلسه شهرستانی هماهنگی برگزاری سیزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در هشتم آذرماه سال جاری که در فرمانداری سمنان تشکیل شد، با اشاره به اهمیت توجه به زلزله به عنوان مهم‏ترین بلای طبیعی اظهار داشت: زلزله به جهت غیرقابل پیش‏بینی بودن، حجم زیاد خسارت در مدت زمان کم، دامنه وسیع خسارت‏های جانی و مالی و زیرساخت‏ها و اثرات متقابل خسارت‏ها بر روی یکدیگر قابل اهمیت است.
وی بر لزوم آشنا کردن دانش‏آموزان با نحوه عمل در هنگام مواجهه با این بلای طبیعی که شامل سه اصل مهم حفظ خونسردی و آرامش، پناهگیری صحیح و خروج مناسب است، تاکید کرد.
معاون صدا و سیمای مرکز سمنان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در صدا و سیما برای برگزاری هرچه بهتر انجام مانور اظهار داشت: از اول آذر ماه اطلاع‏رسانی لازم از طریق صدا و سیما انجام شده است.
عبدالرضا دهرویه همچنین پخش خبر و برنامه‏های مختلف از طریق رادیو بر روی امواج مرکز استان (موج FM 94 مگاهرتز و موج AM 1008 مگاهرتز) و رادیو سراسری را از دیگر فعالیت‏های انجام شده در این زمینه بیان کرد.
در ادامه جلسه مقرر شد تا آموزش و پرورش کنترل لازم را برای برگزاری مانور در تمامی مدارس انجام دهد و دستگاه‏های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر مانور همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.
با توجه به سیاست‏گذاری‏های انجام شده بر روی مانور بر اساس دو اصل مهم و اساسی یعنی پناه‏گیری صحیح و خروج مناسب و به منظور آموزش صحیح و منسجم دانش‏آموزان مقرر شد تا از سوی هلال احمر هماهنگی‏های لازم به افراد در خصوص تهیه فرمت موارد آموزشی بر اساس دستورالعمل اجرایی مانور برای مدارس نمادین و سایر مدارس جهت آموزش صحیح دانش‏آموزان صورت پذیرد.
همچنین تصمیم‏گیری شد تا آموزش و پرورش نسبت به ایمن‏سازی مدارس وفق دستورالعمل اجرایی اعم از فاصله داشتن میز و نیمکت دانش‏آموزان از کنار پنجره‏ها، نصب پرده پارچه‏ای برای جلوگیری از خطر ریزش احتمالی شیشه‏ها، قرار دادن مواد شیمیایی آزمایشگاه‏ها در طبقه پایین قفسه‏ها و ... اقدام کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول