اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک؛

بنیاد نخبگان خراسان رضوی تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی از تاسیس بنیاد نخبگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد که هفت هزار نخبه در استان را شناسایی می‌کند.

بنیاد نخبگان خراسان رضوی تاسیس می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا عبدالملکی وجود نهادی برای ساماندهی و رسیدگی به امور نخبگان را از نیازهای اساسی استان دانست و اظهار داشت: این بنیاد در آینده‌ای نزدیک با هدف حمایت از نخبگان و توسعه کمی و کیفی میزان فعالیت‌های دانش‌محور راه‌اندازی می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بر تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات مخترعان استان تاکید کرد و اظهار داشت: کسب رتبه اول استان در جشنواره ملی علم تا عمل، نشان از ایجاد تحول در این حوزه و آغاز حرکت استان در مسیری صحیح برای استفاده از توان نخبگان در بخش صنعت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی درباره تدابیر اندیشیده شده برای هدایت مبتکران و حمایت از آنان اظهار داشت: افراد دارای اختراعات ثبت شده و نیز صاحبان ایده می‌توانند از طریق مراکز رشد، خدمات فنی‌مهندسی و مشاوره‌ای دریافت کنند.
وی اظهار داشت: ایجاد صندوق پژوهش و فناوری و معرفی چند ایده برتر از سوی استاندار به صندوق مهر امام رضا(ع) بخشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای تجاری‌سازی اختراعات است.
عبدالملکی ابراز امیدواری کرد: ایجاد بازار بورس و ایده به مناسبت هفته پژوهش زمینه تحقق این امر را بیش از پیش فراهم آورد.
به گفته وی انجام مطالعات خراسان رضوی در حوزه علم و فناوری منجر به مصوبه دولت و نیز بند 20 قانون پنجم توسعه شد که برای اجرایی شدن آن در استان نشست‌هایی با حضور نخبگان و مدیران ارشد استان در حال برگزاری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی در زمینه اهداف برگزاری این جلسات به مواردی چون حمایت هر چه بیشتر از بخش خصوصی، ایجاد محیطی مناسب برای جذب همکاری مخترعان و صنعت‌گران و توجه به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد.
وی خراسان رضوی را به دلیل وجود استعدادهای فراوان، زیرساخت‌های مناسب و تصویب نخستین سند استانی توسعه آموزش و پژوهش در کشور دارای شرایط لازم برای اجرایی کردن مطالعات پژوهشی و نیز اختراعات دانست.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول