اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

مراسم‌های محرم مردمی برگزار شود

خبرگزاری فارس: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه‌ای با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم الحرام آورده است: در برگزاری مراسم محرم باید تأکید بیشتر بر اصل مردمی بودن مراسم و حضور خودجوش و پرشور مردمی در جریان این جلسات مذهبی باشد.

مراسم‌های محرم مردمی برگزار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام، آورده است: بار دیگر محرم از راه رسید، شیعیان جهان اسلام در حالی مراسم عظیم عزاداری محرم را آغاز می‌کنند که شاهد حوادث بسیار مهمی در جای جای جهان اسلام هستند.
این بیانیه می‎افزاید: حوادثی که طی آن طوفان بیداری امت اسلامی با خلع دیکتاتورهای وابسته زمینه را برای شکل‌گیری خاورمیانه‌ای اسلامی فراهم آورده‌اند، گویی این صدای عدالت طلبی حسین بن علی(ع) است که کشورهای شیعه را در نوردیده و اکنون از پنجره برادران اهل سنت و دوست داران اهل بیت به گوش می‎رسد.
در ادامه این بیانیه آورده شده است: لازم است در مراسم محرم امسال تمامی دست اندرکاران این مراسم برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم آئینی عزاداری سالار شهیدان، بیش از پیش توجه داشته باشند.
ستاد ساماندهی شئون فرهنگی چهارمحال و بختیاری در ادامه این بیانیه با تأکید بر توجه به اهتمام بیشتر تشکل‌های دینی در برگزاری جلسات با محوریت قرآن، آورده است:  توجه بیشتر به ادعیه و زیارات و مناجات مأثوره از ائمه طاهرین(ع) به ویژه صحیفه سجادیه به‌عنوان برنامه اصلی هیئات باید مورد توجه قرار بگیرد. هدایت و تشویق هیئت‌های مذهبی به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد،
دقت و ارائه اشعار و متون پرمحتوا و مستند توسط مداحان اهل بیت(ع) برای انتقال دقیق پیام‌های واقعه عاشورا، توجه دادن مخاطبان به تأثیراتی که در سایه اهتمام به فرهنگ دینی نصیب جامعه می‎شود از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: توجه دادن مخاطبان به تأثیراتی که در سایه اهتمام به فرهنگ دینی نصیب جامعه می‎شود به‌ویژه این تأثیرات را به‌صورت ملموس در جنبش بیداری امت‌های اسلامی و رهایی آنان از بند استبداد و استعمار در کشورهای منطقه شاهد هستیم و
تلاش برای ارتقای کیفی برنامه‌ها از طریق تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات، اخلاق، احکام ، سیره پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) توسط خطبا از دیگر رسالت‌های هیئت‌های مذهبی در برگزاری این مراسم است.
ستاد ساماندهی شئون فرهنگی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اصل مردمی بودن برگزاری مراسم محرم و حضور خودجوش و پرشور مردمی در بروز و ظهور عواطف و احساسات پاک معنوی، آورده است: اهتمام به بهره‌مندی از حضور روحانیت در هیئات، تلاش در راستای عدم تلاقی برنامه‌های هیئت‌ها با اوقات نماز و سعی در برگزاری نماز جماعت اول وقت باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
این بیانیه می‎افزاید: توجه به اطلاعیه‌های نیروی انتظامی برای برپایی مطلوب و بهینه مراسم عزاداری با رعایت حقوق شهروندان، توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در راستای تجلی حماسه عاشورا، بهره‌ گرفتن از پیام‌های عاشورا، سخنان ائمه طاهرین(ع)، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در پرچم‌ها، کتیبه‌ها، پوسترها همراه با جذابیت‌های هنری از دیگر موارد الزامی در برگزاری مراسم محرم امسال است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول