اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری؛

400 تن ماهی گرمابی برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال جاری 400 تن ماهی گرمابی در استان برداشت می‌شود.

400 تن ماهی گرمابی برداشت می‌شود
محمدرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به راه‌اندازی 168 استخر ماهی گرمابی در سال جاری اظهار کرد: در اغلب موارد ماهی‌های گرمابی را در آب ذخیره کشاورزی پرورش می‌دهند که با این روش نیازی به دایر کردن استخر جداگانه و تامین آب وجود ندارد.
وی ادامه داد: سطح برداشت و تولید ماهی در طول سال بر اساس میزان کشت و دیگر موارد احتمالی متغیر است.
طاهری با بیان اینکه زمان رهاسازی ماهیان گرمابی وابسته به درجه دمای هوا است، عنوان کرد: دمای مورد نیاز برای رهاسازی، تغذیه و تولید ماهیان گرمابی حداقل 20 درجه سانتی‌‌گراد است، به همین منظور رهاسازی در سایر شهرها از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود، اما در استان قم از اوایل بهار انجام می‌شود.
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به برداشت 400 تن ماهی گرمابی در سال جاری گفت: 330 تن از این نوع ماهی‌ها جزو ماهی‌های پرورشی است.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از 60 تن از ماهی‌های گرمابی از منابع آبی مانند سد و رودخانه صید می‌شوند، تصریح کرد: 30 تن از میزان ماهی‌های گرمابی تولید شده در قم از استخرهای آب‌بندی جمع‌آوری می‌شوند.
طاهری بیان کرد: دمای مناسب بالای 20 درجه سبب شده است، تولید و پرورش ماهی در طول سال در استان امکان‌پذیر شود.
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی قم در پایان دبی(فشار) آب بالای چاه‌های کشاورزی را در ورود بالای ماهیان پرورشی و افزایش سطح کشت موثر دانست و افزود: زمانی که دبی آب بالا باشد و وارد استخر شود، تراکم نیز به تناسب بالا می‌رود و امکان پرورش ماهی انبوه با وزن بالا را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول