اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل جاری شدن فاضلاب در خیابان‌؛

بهداشت عمومی بابل در معرض خطر قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر بابل گفت: به دلیل جاری شدن فاضلاب در خیابان‌های بابل، بهداشت عمومی این شهر در معرض خطر قرار گرفته است.

بهداشت عمومی بابل در معرض خطر قرار گرفته است
سیف‌الله علی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار کرد: بعد از گذشت 16 سال تاکنون پروژه‌ فاضلاب بابل اجرایی نشده در حالی که هر پروژه‌ باید در یک برنامه زمان‌بندی شده به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه بابل دارای بیشترین مشکل در حوزه دفع بهداشتی فاضلاب است، افزود: این موضوع از سوی اعضای شورای شهر بابل به ریاست جمهوری مکاتبه شده که فاضلاب در خیابان‌های شهرستان بابل جاری است که از نظر بهداشتی پیامدهای بسیار بدی دارد.
علی‌نیا بیان کرد: به دلیل وجود فاضلاب در بسیاری از مناطق بابل وضعیت بد بهداشتی در این مناطق حاکم بوده که نیاز است مسئولان استانی و کشوری در این حوزه ورود پیدا کنند و اگر دو سال بر این منوال بگذرد فاضلاب بابل به یک معضل اجتماعی تبدیل می‌شود.
رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی بابل افزود: موضوع فاضلاب در بابل بار روانی به همراه داشته و اعتماد شهروندان را تضعیف می‌کند.
علی‌نیا اجرای کانال دفع آب‌های سطحی، خدمات شهری و اصلاح فضای سبز را از جمله برنامه‌های شهرداری بابل در سال جاری برشمرد.
وی مشکل ترافیک را از دیگر مشکلات شهرستان بابل عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه مازندران از استان‌های مسافرپذیر بوده و در برخی از ایام تعطیلات جمعیت آن تا سه ‌برابر افزایش می‌یابد دولت باید به این بخش توجه ویژه‌ای کند.
علی‌نیا عنوان کرد: درآمد شهرداری‌های استان‌های شمالی به ویژه مازندران و شهرستان بابل در حوزه بهبود عبور و مرور به دلیل برخوردار نبودن از مناطق صنعتی و تجاری پایین بوده و از طرفی عوارض عمده شهرداری، وابسته به عوارض محلی و کمیسیون ماده 100 است.
وی با اشاره به اینکه عوارض محلی و کمیسیون ماده 100 پاسخگوی نیازهای شهرهای شمالی نیست، تصریح کرد: نیاز است دولت در مورد بهبود عبور و مرور شهری توجه جدی کرده و ردیف بودجه‌ای برای بهبود عبور و مرور شهری به شهروندان اختصاص دهد.
علی‌نیا از احداث پارکینگ طبقاتی در بابل خبر داد و افزود: مطالعات احداث پارکینگ طبقاتی در میدان 17 شهریور بابل آغاز شده و در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با احداث آن بخشی از ترافیک  شهر بابل رفع شود.
این مسئول عنوان کرد: به زودی مطالعه پل روگذر میدان حمزه کلا آغاز می‌شود.
علی‌نیا خاطرنشان کرد: بحث درآمد شهرداری یکی از موضوع‌های نگران‌کننده برای مسئولان شهری است که با توجه به قطع وام مسکن مهر، مراجعه مردم به شهرداری برای اخذ پروانه کاهش یافته که باید در این باره چاره‌اندیشی جدی انجام شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول