اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور مطرح کرد؛

حضور مشتاقانه اهل سنت در سوگواری سیدالشهداء

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: اهل سنت با خلوص نیت و عشق در سوگواری سیدالشهداء شرکت می‎کنند.

حضور مشتاقانه اهل سنت در سوگواری سیدالشهداء
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‎الاسلام والمسلمین ابوالفضل عامری همزمان با نخستین روز ماه محرم در جلسه شورای اداری این مرکز با اشاره به منابع اهل سنت مبنی بر وجود احادیث و روایات متعدد در مورد عظمت و جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: نهضت عاشورا یکی از ماندگارترین جریان‌های تاریخی است که اثرگذاری آن از تمامی مرزهای فرقه‌ای، مذهبی، دینی و جغرافیایی فراتر رفته است.
وی تصریح کرد: عاشورا نه تنها اختصاص به جامعه تشیع ندارد، بلکه می‎تواند به عنوان معیار و محور مشترک و قابل توجه در میان مذاهب تشیع و تسنن مورد بحث قرار گیرد.
وی افزود: در اشعار و کتب شاعران و نویسندگان مشهور و نامدار اهل سنت همچون مختوم‌قلی فراغی می‌توان اشعار فراوانی را که در وصف خصایص و ویژگی‎های برجسته امام حسین(ع) و عشق به اهل بیت و خاندان پیامبر(ص) وجود دارد را به وضوح مشاهد کرد.   
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، تصریح کرد: تاثیرگذاری مکتب و شخصیت والای حضرت امام حسین(ع) حتی در میان انقلا‌بیون و متفکران غیرمسلمان جهان نیز شیفتگان و دلسوختگان فراوانی داشته و این مهم نشان از بی‌حد و مرز بودن انقلاب و حماسه‌ آسمانی آن حضرت در بین آزادیخواهان و عدالت‌جویان عالم دارد.
حجت‎الاسلام والمسلمین عامری یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیشرفت جوامع را وحدت و همدلی اعلام کرد و گفت: وحدت و همدلی بین مسلمانان و حتی سایر آزادیخواهان جهان با تقویت ریشه‎های محبت اهل بیت(ع) امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به سیل گستره مشتاقان و زائران اهل سنت ایرانی و غیرایرانی به منظور زیارت حرم امام رضا (ع) و سایر ائمه اطهار(س) در کشورهای مختلف، اظهار داشت: اهل سنت با خلوص نیت و عشق در سوگواری سیدالشهداء شرکت می‎کنند و با نذر و نیاز و گرفتن روزه ارادت خود را به اهل بیت (ع) اعلام می‎دارند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول