اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زاهدان:

پرونده حمله به ایران از 13 سال پیش روی میز آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زاهدان گفت: پرونده حمله به ایران از 13 سال پیش روی میز سازمان سیا است ولی تاکنون جرأت نگاه چپ به ایران اسلامی را نداشته چه رسد که بخواهد به این کشور حمله کند.

پرونده حمله به ایران از 13 سال پیش روی میز آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد راهداری یکشنبه‌شب در همایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نهبندان در ارتباط با ماه محرم اظهار داشت: محرم سیدالشهدا(ع) از دو سال قبل از تولد ایشان یعنی در 10 رمضان سال دوم هجری و در جنگ بدر ایجاد شده بود.
وی ادامه داد: در جنگ بدر حضرت علی(ع) سه نفر از بزرگان و سران امیه را با ذوالفقار خویش به هلاکت رساند و از آن پس کینه بنی‌امیه با آل پیامبر و علی(ع) شدت یافت و در نهایت در صحرای کربلا امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.
امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه دین مبین اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر تاکیدات و سفارش فراوان دارد، یادآور شد: رمز بقای نظام در سایه ادامه راه نهضت عاشورا و فلسفه اصلی آن که امر به معروف و نهی از منکر است، محقق می‌شود.
راهداری عامل اصلی تشکیل بسیج را محرم دانست و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن برای جلوگیری از پیشرفت‌های این انقلاب توطئه‌ها و کارشکنی‌های زیادی از کودتای 28 مرداد تا حادثه طبس را انجام داد ولی غافل از اینکه این نظام را امدادهای غیبی حفظ کرده و می‌کند و دشمن هر بار ذلیل‌تر از گذشته شد.
وی اضافه کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و خیلی از اتفاقات دیگر در انقلاب، امام(ره) با آن بینش آینده‌نگر خویش تصمیم گرفت این اتحادها و انسجام‌های ملت را در قالب بسیج گرد هم آورد و بالاخره بسیج مستضعفین در پنجم آذر‌ماه سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
امام جمعه موقت زاهدان در ادامه سخنان خویش به این موضوع اشاره کرد که 13 سال است پرونده حمله به ایران بر روی میز سازمان سیا قرار دارد ولی می‌بینیم که جرات حتی نگاه چپ و کوچکترین تحرک را بر علیه ایران اسلامی ندارد چه برسد به اینکه بخواهد به این کشور حمله کند.
راهداری افزود: اگر اسلام‌محوری، روحیه بسیجی و ولایت‌مداری در ملت باقی باشد آمریکا 13 سال که 9، 10 تا 13 سال دیگر هم جرات حمله به ایران را ندارد چرا که می‌داند در صورت تعدی به این نظام و کشور، ملت آنها را به زباله‌دان تاریخ می‌فرستند.
وی در باب اهمیت بسیج و داشتن وحدت گفت: انقلاب اسلامی به عنوان نمونه‌ای بارز از اتحاد و همدلی ملت است همچنین حضرت موسی(ع) در سایه بسیج و اتحاد و اتفاق پیروان خویش پایه‌های مستحکم فرعونی را از سرزمین خویش از بین بردند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان نیز در این همایش، احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را وظیفه همگانی عنوان کرد.
محمودرضا بخشی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از جمله مواردی است که بزرگان ادیان آسمانی به آن توجه فراوانی داشته و بر اجرای درست آن بسیار تأکید کردند.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر بارها در کنار نماز و زکات مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: خداوند وجود انبیا و رسالت آنها را بر پایه این فریضه مهم بنا نهاده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان ادامه داد: برقراری امنیت، عدالت و قوام نظام اسلامی در گرو عمل و زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف جامعه است.
بخشی با اشاره به اینکه امام حسین بزرگترین شخصیت جهان اسلام به دلیل احیای این فریضه مهم به شهادت رسید، افزود: امر به معروف و نهی از منکر اقیانوس بی‌کرانی است که سایر امورات در برابر آن به اندازه قطره آبی بیشتر نیست از این رو باید همگی افراد جامعه خویش را موظف به عمل و گوشزد کردن امر به معروف و نهی از منکر به دیگران کنند.
وی یادآور شد: ملتی که دارای روحیه بسیجی و ادامه دهنده راه شهدا است باید در تمامی مراحل زندگی به این فریضه مهم الهی توجه و آن را در کردار خویش عملی سازد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول