اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

احمدی نژاد:

کلاه استعمارگران بر سر مردمانی که خود کلاه می‌سازند،‌ نمی‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه لباس محلی بختیاری‌ها، لباس غیرت، شرافت، صداقت و مردانگی است، گفت: مردمانی که کلاه دست ساز خود را بر سر می‌نهند دیگر کلاه هیچ استعمارگری بر سر آنها نخواهد رفت.

کلاه استعمارگران بر سر مردمانی که خود کلاه می‌سازند،‌ نمی‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود احمدی نژاد ظهر امروز در جمع مردم شهرستان اردل مردم این شهرستان را مردمی مومن، انقلابی، متحد و عزت آفرین برای ایران اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: مردم این شهرستان مردمانی پاک دل هستند که پاکی دل‌های این مردم به سفیدی برف زردکوه بختیاری و وجودشان همچون کوه‌ها استوار است.
وی با تشکر از مردم این شهرستان به منظور اهدای یک دست لباس محلی بختیاری، این لباس را لباس غیرت، شرافت، صداقت و مردانگی یاد کرد و گفت: مردمانی که کلاه دست ساز خود را بر سر می‌نهند دیگر کلاه هیچ استعمارگری بر سر آنها نخواهد رفت.
احمدی نژاد در ادامه با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر، گفت: عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد جهان هستی است، اگر غدیر نبود اثری از ارزش‌های انسانی و دینی باقی نمی‌ماند.
رئیس جمهور حضرت علی (ع) را معیار حق و باطل دانست و گفت: امام علی تجلی کامل خدا و عین حقیقت است.
وی حماسه و فروتنی در برابر بندگان خدا و ایستادگی در برابر دشمنان را رمز کمال، عزت و پیروزی یک ملت دانست و گفت: راه رسیدن به زندگی سعادت بخش را خداوند از طریق زندگی پیامبر که همان راه بزرگ تواضع در برابر خلق و ایستادگی در برابر مستکبران است را به ما نشان داده است.
احمدی نژاد تکبر و غرور را آفت جامعه بشری دانست و گفت: برخی افراد چنین تصور می‌کنند که بزرگی انسان به این است که خود را نسبت به دیگران بالاتر و حق بیشتر برای خود قائل شود، اینگونه انسان‌ها احساس کمبود دارند و حقیرند.
وی با بیان اینکه خدای متعال نیز این بندگان را دارای تکبر می‎خواند، گفت: برخی فکر می‌کنند بزرگ‌تر شدن از راه بی اعتنایی و تلاش برای خود و امثال مانند خود است، در حالیکه اینگونه نیست.
رئیس جمهور تأکید کرد: این در حالیست که جوامعی که در برابر مردم متواضع‌اند در برابر انسان‌های زورگو و استعمارگر سر خود را بالا می‌گیرند و با قدرت مقابل آنها می‌ایستند.
وی با بیان اینکه هر کشوری در طول تاریخ تواضع و فروتنی را پیشه خود ساخته است به پیروزی رسیده است، گفت: رمز بزرگی و عزت و زندگی سعادتمندانه در برابر خلق خدا متواضع و در برابر دشمنان و استکباران گردن افرازی است.
احمدی نژاد با اشاره به مصوبات سه سفر گذشته هیئت دولت به این شهرستان، گفت: در سه سفر گذشته 101 پروژه برای این شهرستان مصوب شد که 61 پروژه انجام، 30 پروژه در حال اجرا و 10 پروژه هم انجام نشده است.
وی با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات فراروی اجرایی شدن مصوبات دولت، گفت: احداث محور دوپلان به زودی با تخصیص بودجه تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.
احمدی نژاد با اشاره به احداث شهرک صنعتی آب معدنی در این شهرستان، گفت: کمک می‌کنیم به زودی این پروژه به بهره برداری برسد تا علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار نقش موثری در ارزآوری کشور داشته باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه اصل 44 قانون مانع از حضور مستقیم دولت در بحث سرمایه‌گذاری می‎شود، گفت: با توجه به حساسیت و ضرورت ایجاد اشتغال در این شهرستان در صورت اعلام علاقمندی از سوی بخش خصوصی به‌منظور احداث کارخانه و یا واحد تولیدی در این شهرستان دولت نیز وارد عرصه شده و با بخش خصوصی مشارکت خواهد کرد.
وی رفع مشکلات آب شرب مردم این شهرستان را از دیگر اقدامات دولت در این سفر اعلام کرد و گفت: ما یک ملت هستیم و دستیابی به سعادت به‌عنوان آرمان این ملت مستلزم آن است که به‌طور عادلانه تمام کشور از امکانات استفاده بکنند، فرقی ندارد استان شرق کشور و یا استان غربی، شمالی و یا جنوبی کشور باشد.
احمدی نژاد با اشاره به تلاش عده‌ای برای برهم زدن آرامش عمومی این منطقه، گفت: برخی بخاطر سوء استفاده از انتخابات مجلس به جای تلاش در راستای تقویت همکاری این دو شهرستان آنها را به تقابل دعوت می‌کنند، شاید نمی‌دانند ما یک ملت به نام ایران هستیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم بدانند دولت پروژه‌های تخصیص یافته و به تصویب رسیده در استان‌های کشور را با کارشناسی و برنامه ریزی تعیین و مشخص می‌کند، و قصد جدی و مصمم بر اجرایی شدن تمام این پروژه‌‍‌ها را دارد.
 وی با بیان اینکه در سال‌جاری اجرای چهار پروژه بزرگ آب‌رسانی برای تامین آب این استان در حال اجراست، گفت: هیچ جای نگرانی برای مردم استان وجود ندارد، عزم دولت برای رفع نیازهای آب شرب فلات مرکزی ایران بسیار جدی است.
احمدی نژاد در ادامه با اشاره به ضرورت فراهم سازی بستر علم و دانش برای جوانان، گفت: در جلسه هیئت دولت تکمیل دانشگاه پیام نور اردل در دستور کار قرار خواهد گرفت و اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این طرح ابلاغ خواهد شد.
رئیس جمهور ادامه داد: یک واحد دانشکده دولتی که مصوبه آن نیز به تصویب رسیده است برای شهرستان اردل در آینده‌ای نه چندان دور احداث خواهد شد.
وی در پایان بر ضرورت گازرسانی روستاهای این شهرستان، گفت: من به مردم ولایتمدار این شهرستان قول مساعد خواهم داد که تا پایان دولت دهم تمام روستاهای این شهرستان گازکشی خواهد شد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول