اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات خوزستان:

35 درصد آبزیان خوزستان در شوشتر تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان خوزستان گفت: بیش از 35 درصد تولید آبزیان خوزستان در شوشتر انجام می‌شود.

35 درصد آبزیان خوزستان در شوشتر تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، رحیم مغینمی ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان شوشتر بیش از 2 هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که از این تعداد، 35 درصد ماهی و آبزیان خوزستان تامین و تولید می‌شود.
وی افزود: در شرایط کنونی در استان خوزستان بیش از 30 هزار تن ماهی تولید می‌شود که از این رقم، تولید بیش از 10 هزار تن در شوشتر انجام می‌شود که رقم قابل توجهی است.
این مقام مسئول یادآور شد: در شهرستان شوشتر بیش از 103 مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که از این تعداد بیش از 10 هزار تن ماهی تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان شوشتر به دلیل وجود تشکلی برای پیگیری مشکلات آبزی‌پروران، مسائل این بخش به خوبی پیگیری و تا حدی برای رفع این مشکلات تلاش می‌شود.
مغینمی با تاکید بر اینکه آلودگی شاخه گرگر برای پایین دست کارون مشکل ایجاد کرده است، بیان کرد: وجود مزارع غیرمجاز آبزی‌پروری در این شهرستان باعث شده است تا میزان آلودگی کارون افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
مدیر شیلات خوزستان تاکید کرد: بسیاری از آبزی پروران شهرستان شوشتر که توسعه مزارع خود را پیش از سال 79 انجام داده‌اند مشکلی برای مجوز ندارند ولی مزارعی که پس از این تاریخ توسعه مزارع خود را انجام داده‌اند مشکل دارند و باید برای حل این مشکل در استان رایزنی شود.
وی با اشاره به مشکلات موجود برای مزارع غیر مجاز افزود: باید برای رفع مشکلات این مزارع با ایجاد مزارع جدید برخورد جدی‌تری کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول