اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

انتخابات سالم مطالبه واقعی مردم است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: برگزاری انتخابات سالم ارزشمندترین مطالبه و خواسته مردم است که همه باید تلاش کنیم تا این خواسته جامه عمل بپوشد.

انتخابات سالم مطالبه واقعی مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در نشست مشترک با بخشداران و عوامل اجرایی انتخابات در اردبیل اظهار داشت: ما با راه‌اندازی و آغاز به کار فعالیت مشترک و همزمان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مرکز استان سعی می‌کنیم به طور همزمان و براساس سیاست‌های ابلاغ شده وزارت کشور در حوزه اصلی این چهار شهرستان به مرکزیت فرمانداری اردبیل کارها را سامان دهیم.
وی قانونمداری، امانتداری و ولایت‌محوری را رمز توفیق در تحقق مشارکت حداکثری و رضایتمندی مردم دانست و تصریح کرد: پیشگیری از هرگونه خدشه در وحدت عمومی و تقویت هر چه بیشتر اتحاد و انسجام ملی رویکرد اجتناب‌ناپذیر این حوزه انتخابیه در تحقق عملی به وظایف قانونی است.
به گزارش فارس، رئیس حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نگاه عادلانه و به دور از موضع جانبدارانه را شرط مهم در رسالت خطیر مجریان انتخابات دانست و خاطر نشان کرد: رسالت مجریان و ناظران برگزاری انتخابات سالم و به دور از قضاوت‌های ناصواب و یا ورود غیرقابل توجیه در له و علیه افراد و کاندیداهای احتمالی است چرا که همه عوامل اجرایی مرتبط با موضوع انتخابات باید با نگاهی عادلانه و حفظ امانتداری عمومی شعار دولت خدمتگزار را مبنی بر مشارکت حداکثری مردم نمود عینی بخشیده و زمینه‌ساز تحقق این هدف بزرگ ملی باشند.
اکبری با یادآوری این‌که باید قانونمداری اصل و اساس همه فعالان سیاسی قرار گیرد، اضافه کرد: به جز احزاب فاقد مجوز، بدون پروانه و یا گروه‌های منحل شده دیگر تشکل‌های سیاسی و رسمی می‌توانند در موعد مقرر و تعریف شده نسبت به فعالیت انتخاباتی خود اقدام کنند.
این مسئول با اشاره به این‌که در دولت نهم برای افزایش حضور حداکثری با توجه به شرکت‌کنندگان انتخابات در نوع خود رکوردزنی کم نظیری انجام شده است، ادامه داد: مقایسه آماری و درصد حضور حداکثری مردم در انتخابات خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی، دور هشتم مجلس و انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نشان‌دهنده افزایش قابل تحسین میانگین شرکت‌کنندگان در انتخابات است که همه آنها در پنج سال اخیر از عمر دولت ولایی و مکتبی اتفاق افتاده است.
وی حضور حداکثری مردم در اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب در انتخابات، حفظ امانتداری صادقانه و به دور از جانب‌دارانه مجموعه متولیان اجرایی دولت را در پاسداری از اراده و آرای مردم مهم و ارزشمند توصیف کرد.
رئیس ستاد انتخابات اردبیل، نیر، نمین و سرعین تاکید کرد: کسانی که به دنبال ایجاد شبهه در امانت بزرگ الهی و ملی هستند و گاهی تلاش در سیاه‌نمایی خدمات انجام شده و بالا بردن توقعات بی‌سرانجام مردمی با وعده و وعیدهای کاذب می‌باشند باید در پیشگاه خدا و این مردم پاسخگو باشند.
وی هرگونه تشویش اذهان عمومی را در صحنه انتخابات رد کرد و گفت: باید بدانیم که ساز و کار برگزاری انتخابات به دلیل مشارکت معتمدان و نخبگان اجتماعی دچار هیچ‌گونه سواستفاده و یا تقلب نمی‌شود.
فرماندار اردبیل افزود: امیدآفرینی و اعتمادسازی وظیفه همگانی است و کوچک‌ترین قصور در این زمینه گناهی است نابخشودنی که باید همه پاسخگوی رفتار و گفتار خود در منظر وجدان‌های بیدار و منصف باشند.
در این جلسه فرمانداران شهرهای سرعین، نمین و نیر با ارایه گزارشی از آخرین تحرکات انتخاباتی و تبلیغات غیرقانونی برخی از کاندیداهای احتمالی آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند اعلام کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول