اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد؛

هزینه 2 میلیارد تومانی برای خشکسالی عشایر فارس

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به بخش هزینه‌های خشکسالی عشایر اختصاص داده شده است.

هزینه 2 میلیارد تومانی برای خشکسالی عشایر فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در بازدید از عشایر فراشبند فارس اظهار داشت: رسیدگی به امور عشایر و مشکلات آنان از اولویت‌های ما در استان فارس است که سعی می‌کنیم با تلاش بیشتر مشکلات عشایر برطرف شود.
مقام ارشد استان فارس در مورد مشکل احداث دبیرستان عشایری افزود: سعی می‌کنیم با توجه به تعداد دانش‌آموزان راهنمایی عشایر مشکل احداث دبیرستان را برای آنان نیز حل کنیم.
وی اضافه کرد: در مورد ضامن‌های زنجیره‌ای وام‌های مسکن، اگر بانکی از این قانون تخطی کرد به استانداری فارس ارجاع داده می‌شود.
نماینده دولت در استان فارس بیان کرد: در مورد وام علوفه با توجه به اینکه عشایر دارای املاک یا ضامن کارمند نیستند سعی می‌کنیم با در نظر گرفتن راه حلی مناسب مشکلات وام عشایر غیور استان فارس را بر طرف کنیم.
استاندا فارس ابراز داشت: طرح کاداستر شناسنامه زمین‌های کشاورزی در حال تکمیل است که اگر این کار انجام شود می‌توانیم زمین‌های استان فارس را مدیریت کنیم که تعدادی در اختیار کشاورزان، عشایر، مراتع دامداران و دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد.
در ادامه سرپرست فرمانداری فراشبند نیز تصریح کرد: شهرستان فراشبند دارای 45 هزار نفر جمعیت و 20 هزار و 222 عشایر با 40 راس دام است که با فرارسیدن خشکسالی و عدم امکانات لازم تعداد دام‌های موجود به نصف رسیده است.
مشاور استاندار در امور عشایر خاطرنشان کرد: عشایر فراشبند 30 تا 35 درصد عشایر استان فارس را تشکیل می‌دهند که عشایر این منطقه نقش موثری در شهرستان شدن فراشبند داشته‌اند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول