اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق اعلام ثبت احوال صورت گرفت؛

محبوبیت نام‌های ابوالفضل و فاطمه برای خانواده‌های زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال زنجان گفت: در هفت ماهه نخست امسال ابوالفضل و علی برای پسران و فاطمه و زهرا برای دختران محبوبیت بیشتری برای خانواده‌های زنجانی داشته است.

محبوبیت نام‌های ابوالفضل و فاطمه برای خانواده‌های زنجانی
رحمان احمدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به موضوع ولادت و مسائل بعد از تولد از جمله انتخاب نام نیکو با سفارش ائمه اظهار داشت: براساس ماده 20 قانون ثبت احوال انتخاب نام با ولی قانونی طفل است، بنابراین والدین باید توجه داشته باشند نامی را که متناسب با فرهنگ اجتماعی و دینی ماست برای فرزندانشان انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه والدین باید سعی کنند از انتخاب اسامی مهجور و غیر متعارف و مغایر با فرهنگ اسلامی پرهیز کنند، افزود: در هفت ماهه امسال ابوالفضل با 387 مورد علی با 247 مورد و مهدی با 228 مورد بیشترین فراوانی نام برای ذکور بوده است.
معاون حقوقی و سجلی ثبت‌احوال استان زنجان خاطرنشان کرد: در بین نام‌های دختران فاطمه با 446 مورد زهرا با 391 مورد و ستایش با 248 مورد بیشترین فراوانی برای اناث در هفت ماهه امسال بوده است.
 وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌ریزی شده کارت‌های ملی هوشمند را جایگزین کارت‌های ملی فعلی کند، تصریح کرد: علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی کارت‌های جدید بعنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی این فرصت را فراهم می‌کنند، تا افراد به شیوه‌ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
احمدی‌نژاد یادآور شد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود که این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.
معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه با پیاده‌سازی طرح کارت ملی هوشمند این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند، بیان کرد: این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
وی افزود: تاکنون کشورهای مختلفی اقدام به طراحی و در بعضی موارد پیاده‌سازی کارت ملی هوشمند در کشورشان کرده‌اند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه همه کشورهای حوزه خلیج فارس و اکثر کشورهای خاور دور پروژه کارت ملی هوشمند را آغاز کرده‌اند، گفت: در آسیا کشورهایی مثل مالزی، سنگاپور و هنگ‌کنگ در این زمینه، پیشرو بوده‌ و هم اکنون کارت ملی هوشمند دارند که می‌توانند از این کارت برای ارائه خدمات مختلف استفاده کنند.
معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان زنجان خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف بر اساس نیاز و امکانات موجود، کاربردهای متفاوتی را روی کارت ملی هوشمند خود گنجانده‌اند، اما نکته مشترک در اکثر موارد شناسایی و تصدیق هویت به صورت دیجیتال است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول